"Инциденти като този на АМ "Струма" стават често"
„Забранено е влизането и преминаването на всякакъв строителен обект. Това арогантно поведение на неспазване на правилата и саморазправа за съжаление са често срещан проблем. Всички живеем в правова държава и трябва да спазваме законите“, заяви Лиляна Павлова пред "Дарик".
Думите й бяха казани по повод трагичния инцидент на АМ "Струма", където работник бе пребит до смърт при изпълнение на служебния си дълг, а извършителите още се издирват. Министърът изрази съболезнования към близките и се зарече виновните да бъдат заловени.
По отношение на ремонтите на магистралните участъци на „Тракия“ и „Хемус“ тя веднъж увери, че те ще бъдат преустановени на 1 юли, за да бъде облекчен трафикът към морето през туристическия сезон. Строителните дейности по някои от участъците ще бъдат замразени до септември, като трафикът ще се прехвърли на вече готовите отсечки. Ремонтите по други участъци изцяло ще започнат наесен. Изключение правят четирите виадукта, два на АМ „Хемус“ и два на АМ „Тракия“, които се очаква да бъдат готови през есента.
Павлова обясни, че замразяването на строителните дейности се отнася само за магистралите, по които ремонтните дейности предизвикват задръствания към морето. По останалите пътища ремонтите текат с пълна сила, тък като сега е пикът на строителния сезон. На Лот 4 на АМ „Струма“ до гръцката граница се работи на 24 часов режим.
Тя разясни, че последните години, както в Германия, строителството на магистралите и на първокласните пътища, по които има голям интензитет на трафика, се извършва с полимермодифициран битум. Този материал се характеризира с по-висока трайност и устойчивост на големи температурни амплитуди, каквито в България има, обясни тя.
По отношение на строителството на автомагистрала „Струма“, министърът обяви, че участъкът Сандански – Кулата трябва да завърши до 1 август, а отсечката до Благоевград – най-късно края на октомври.
Относно Лот 3 на магистралата, Павлова разясни, че за 3 от подотсечктие вече има избран изпълнител и след срока за обжалване ще започнат отчуждителните процедури. Това значи, че следващия строителен сезон ще може реално да започне изпълнението им, заяви тя. За най-сложния участък – през Кресненското дефиле, има избран проектант, чиято нелека задача е до края на годината да представи проект за изпълнението на участъкът, който оптимално отразява всички изисквания и ограничения от техническа, екологична и финансова гледна точка.
Лиляна Павлова увери, че пътният възел „Шумен-Белокопитово“ ще бъде завършен до 15 юли. Паралелно тече избор на изпълнител на другите 2 нови отсечки по магистрала „Хемус“. До края на годината се очаква те да са ясни.
„Западната дъга на Софийския околовръстен път ще бъде готова най-късно до 30 октомври, за да освободим тапите за АМ „Люлин“ и да осигурим безпроблемното преминаване към Калотина. Също до края на октомври ще бъде завършен и обходния път на Монтана, с което ще приключим програмния период и всички пътни проекти, финансирани от него“, информира министърът.
Относно пътищата София - Калотина, Русе - Търново и София – Видин не беше осигурено финансиране, съобщи министърът и допълни, че те са включени в новата програма „Европейски транспортни коридори“. В момента текат преговори с Евопейската инвестиционна банка за финансирането им, тъй като безвъзмездна помощ от ЕС за пътища след този програмен период вече няма да има, обясни тя.