ЕК ни отправи последно предупреждение по четири процедури
Европейската комисия (ЕК) е изпратила на София последни предупреждения по четири наказателни процедури.
Става въпрос за откритите вече процедури, свързани с пътната безопасност, енергийната ефективност, замърсяването на въздуха и управлението на въздушното движение, съобщи БНР.
Директивата за трансграничен обмен на информация за нарушенията на правилата за безопасност на движението по пътищата обхваща нарушения като шофирането с превишена скорост и в нетрезво състояние.
Тя позволява установяването и съдебното преследване на водачи от ЕС, допуснали неспазването на закона в държава, различна от страната, където е регистриран автомобилът им. Държавата, в която е извършено нарушението, е тази, която решава какви мерки да бъдат предприети.
Срокът за въвеждане на директивата в националното право беше 7 ноември 2013 г.
С последно предупреждение за въвеждане на тази директива са още Кипър, Люксембург и Словения, да я приложат напълно.
Ако в срок от два месеца не бъде съобщено за предприемането на необходимите мерки, ЕК може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу България, Кипър, Люксембург и Словения, пише в съобщението от комисията
Втората процедура, по която може да бъдем наказани, е свързана с изискванията за енергийната ефективност.
Според изискванията на ЕС до 2020 г. всяка страна трябва да постигне определени икономии чрез целенасочени политики за енергийна ефективност в домакинствата, промишлеността и транспорта, но България не е представила информация какво е предприела в тази посока.
Европейската комисия обяви още, че изисква от България да намали равнището на серен двуокис в околната среда,
тъй като той може да доведе до дихателни проблеми и влошаване на сърдечносъдовите заболявания.
България е нарушила директивата за качеството на въздуха, с която държавите от ЕС се задължават да спазват дневни и почасови гранични стойности на концентрация и да изготвят планове за качеството на въздуха с подходящи мерки за понижаване на равнищата на серния двуокис.
Последната наказателна процедура е заради неприлагане на правилата за санкции за авиокомпании, които нарушават европейските норми за управление на въздушното движение.