Заради спад в продажбите McDonald's ще 'преосмисли цените'
McDonald's преразглежда стратегията си за ценообразуване, след като клиентите намалиха разходите си и това се отрази на продажбите на гиганта за бързо хранене. Продажбите в обектите, отворени поне от една година, спаднаха с 1% през периода април-юни в сравнение с година по-рано - първият подобен спад след пандемията, съобщава "Гардиън".
Спадът дойде, въпреки че веригата за хамбургери предлагаше намаления в опит да си върне клиентите, които се съобразяват с разходите си, и тези, които бойкотираха веригата заради войната между Израел и Газа.
Изпълнителният директор на компанията Крис Кемпчински заяви, че лошите резултати са ги принудили да "преосмисли цялостно" ценообразуването. И обясни пред инвеститорите, че фирмата ще заложи на отстъпки, за да се опита да спре спада в продажбите.
Ръководителите посочиха неотдавнашните промоции, като например щастливото хранене за 5 долара в САЩ и кампанията в Обединеното кралство, при която посетителите могат да изберат три продукта за 3 лири. Очаква се те да бъдат удължени през следващите месеци, а фирмата заяви, че работи с франчайзополучателите по други "стойностни дейности".
Акциите на компанията поскъпнаха с повече от 3% след актуализирането на информацията, тъй като Кемпчински изтъкна, че McDonald's разполага със средствата да осъществи стратегията.
"Знаем как да направим това. Написахме наръчника за стойността и работим с нашите франчайзополучатели, за да направим необходимите корекции", допълни той.
McDonald's се сблъска с недоволството на клиентите, след като повиши значително цените по време на пандемията. Миналия месец ръководителят на компанията в САЩ отговори официално на оплакванията с отворено писмо до клиентите, в което се казва, че социалните медии са създали неточна картина.
Той изтъкна, че средната цена на Биг Мак в САЩ, която сега е 5,29 долара, е нараснала с 21% от 2019 г. насам - приблизително в съответствие с темпа на инфлацията - а много продукти са поскъпнали.
Но по време на разговора с инвеститорите Кемпчински призна, че компанията трябва да свърши още много работа, за да си върне доверието на хората. Той призна, че вдигането на цените заради инфлацията е "накарало потребителите да преразгледат своите покупателни навици". Въпреки че някои пазари са успели да се приспособят, на други се е наложило "по-цялостно преосмисляне".
McDonald's е увеличил цените на ключови продукти по-бързо от своите конкуренти, каза Сара Сенаторе, анализатор от Bank of America.
"Храната за 5 долара, която пуснаха на пазара, може би започва да променя възприятията, но все още не виждаме промяна на тенденцията по отношение на транзакциите и това е, което ще трябва да се наблюдава", посочи той.
McDonald's е последният корпоративен гигант, който предупреждава за забавяне на потребителските разходи, включително в големи икономики като Китай. Компанията съобщи, че общите приходи, които включват продажбите в новооткритите магазини, са останали без промяна на годишна база. Печалбата е намаляла с 12%. Клиентите с по-ниски доходи са особено засегнати и загубата на тези купувачи не се компенсира от по-богатите домакинства.
Франция е сред страните, в които марката е засегната от призиви за бойкот, предизвикани от войната на Израел в Газа. Други американски компании, включително Starbucks, също бяха засегнати.
"Потребителите са по-взискателни по отношение на това къде, кога и какво ядат и бих казал, че не очакваме значителни промени в тази среда през следващите няколко тримесечия", заяви изпълнителен директор на McDonald's.