Саша Хостин е обикновен тийнейджър от Канада, който ходи на училище и играе видео игри в свободното си време. Поне до 2011г., когато геймингът се превръща от хоби в страст и отвежда Саша до професионалните турнири по StarCraft 2. Четири години по-късно тя, вече известна под псевдонима Скарлет (‘Scarlett’), е не само един от най-популярните играчи на SC2, но и символ на тази уж рядка порода, наречена „жена геймър“.
Скарлет е най-успешната жена в е-спорта. Появата й на сцената на най-големите геймърски турнири обаче даде начало на дълги дискусии. Защото Саша Хостин е родена мъж. Което автоматично я прави не само най-популярното момиче в геймърските среди, но и най-известният случай на транссексуалност в електронните спортове.
Според самата Скарлет, това е без значение – особено що се отнася до спортните й умения. В професионалната си кариера има записани множество победи както в женски, така и в смесени турнири. Побеждавайки най-големите азиатски е-спортисти, тя заслужено носи титлата „кралицата на StarCraft 2”. Към днешна дата общите й приходи достигат почти $115 000, но това съвсем не е последната страница от нейната историята. Скарлет, която в момента е само на 22 години, е решила да продължи да катери върховете на електронните спортове. Този път обаче вниманието й е насочено към Dota 2, което поставя Саша пред предизвикателствата на отборната игра.

Скарлет не е единствената жена, която се състезава с и срещу момчетата-професионалисти. И успява да изкара прехраната си от това. Геймингът продължава да набира слава като място, в което всеки вид дискриминация – по раса, пол, сексуална ориентация, остава на заден план. Броят на момичетата, увличащи се по видео игри нараства постоянно, а ако трябва да бъдем напълно откровени – никога не бил малък. Това се отнася с най-голяма сила за Азия, където електронните спортове са религия, а на играчите се гледа подобно на национални герои.
Въпреки факта, че през последните десет години гейминг обществото се опитва да запази духа на равноправието, всъщност има дълга история, свързана със сексизъм и грубиянство. Затова не е учудващо, че когато игрите „излязоха“ от персоналните компютри и се превърнаха в спорт, привличайки милиони фенове, се отвориха множество въпроси. Могат ли жените да се състезават наравно с мъжете в дисциплини, които не изискват физическа сила? Правилно ли е хомосексуалистите и транссексуалните да се състезават наред с останалите и има ли нужда от отделни турнири за тях? Макар и притеснително средновековни.
Финландският турнир Assembly Summer „отбеляза“ един от най-шумните скандали в електронните спортове миналата година. Събитието е популярно с провеждането на офлайн състезания по различни игри и всяко издание успява да събере хиляди фенове на гейминга.
Assembly Summer 2014 беше дом на финландските квалификации за световното първенство по Hearthstone: Heroes of Warcraft на Международната федерация по електронни спортове. Организаторите на турнира обаче имаха стриктно изискване: до участие да бъдат допускани единствено финландски играчи от мъжки пол. Разбира се, като всички изказвания от подобен тип, и това успя да обиколи мрежата за броени часове. И да обедини геймърите в една обща позиция. А именно, че геймингът е едно от малкото останали неща, които правят дискриминацията на каквато и да е основа невъзможна.
Скрити зад псевдоним, играчите остават напълно анонимни. Всяка лична информация – име, години и дори адресът на електронната поща, са недостъпни за останалите регистрирани участници. Това означава, че момчета и момичета се състезават при равни условния, осланяйки се единствено на познания за играта, рефлекси и талант. И докато компаниите, създаващи видео игри опитват различни стратегии, за да създадат продукти, привлекателни както за мъжката, така и за женската аудитория, служителите на Федерацията имат различно мнение по въпроса. Според тях сегрегацията на половете е не само нормална, а и необходима във всяко едно поле на спорта и електронните спортове не бива да правят изключение.
След бурните реакции на играчите, правилата на Assembly Summer 2014 бяха променени. За това помогна и изявление на Blizzard Entertainment, създателите на Hearthstone, които открито застанаха зад равенството между половете в гейминга и е-спорта и споменаха, че не биха искали техните игри да стават част от събития, които пропагандират дискриминацията.
Въпреки това голяма част от е-спорт турнирите все още не допускат жени до участие. Пример за това е Световният шампионат по Call of Duty, чийто награден фонд стигна сумата от $1 000 000. Вместо това се организират изцяло женски състезания с осезаемо по-ниска популярност и съвсем малка награда. Момичетата обаче са категорични, че имат уменията да се изправят срещу най-добрите играчи от сцената и настояват да получат правото да опитат. За играчите на CoD това време едва ли ще настъпи скоро.
Ситуацията обаче се променя. Все по-малко организации заявяват конкретни изисквания относно пола на участниците. Само преди седмици стана ясно първото момиче, което ще се състезава в американското издание на League Championship Series, официалните състезания по League of Legends. Мария Крейвлинг, позната повече с псевдонима си DreaMChatcheR, ще играе рамо до рамо с някои от легендите в бранша от следващата година, като така получава шанса да вземе участие на следващото Световно по LoL. По този начин първата крачка към смесените турнири е вече направена. Остава да следим продължението.













































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Pornhub разкри руската братушка: Гледат основно трансджендър порно
Насилник крещял на жена си, докато я пребива: Аз казах ли ти, че ако ме излъжеш, ще те убия
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години