OffNews.bg

Лиляна Павлова обяви война на служебния премиер

Решението на Министерския съвет за пренасочване на 20 милиона лева, предвидени за строителството на магистралите “Хемус” и “Марица”, към помощи за безработните и най-бедните граничи с популизъм, от който всички трябва да бягаме.

Тази теза лансира пред агенция „Фокус” бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Голяма изненада за мен в негативна посока е решението на правителството именно 50% или 20 милиона лева от отпуснатите помощи да бъдат за сметка на инвестициите в инфраструктура. Това е в разрез с поетия ангажимент от служебното правителство, че даването на тези помощи няма да е за сметка на инфраструктура, заяви Павлова.

Ако разгледаме отнетите 20 милиона лева, които са насочени за изграждането на големите автомагистрали „Хемус” и „Марица”, ще открием преки и косвени загуби за държавния бюджет, като това ще намали и реалния ефект от тези помощи. Нека да го обясним така – при известни инвестиции в строителство на инфраструктура, особено сега, в пика на строителния сезон, големи фирми, които изграждат магистралите, предоставят работа на голям обем от работници. При това положение обаче, фирмите няма да наемат необходимия брой работници, като дори ще освободят сегашните работници на обектите и това веднага означава поне 2000 – 3000 работници да останат без работа. Най-малко 200 000 души – строителни работници и техните семейства, ще останат без доходи и ще отидат и те на „опашката” за социални помощи, каза бившият регионален министър.

Тя твърди още, че засегнато от решението на правителството ще е изграждането на участъка „Шумен – Белокопитово”, който има срок за изпълнение до началото на летния сезон.

Според Павлова, последствия ще има и за участък от автомагистрала „Марица”, който също се изгражда със средства от държавния бюджет.

„В този участък на магистралата предишното правителство беше пуснало само едно ляво платно, което освен че беше много некачествено направено и нагънато цялото, нямаше и дясно платно”, отбеляза бившият регионален министър.

По думите й инвестицията в този участък ще да повиши безопасността в района, което е изключително важно в предвид това, че от там минава целият транзитен трафик за България, включително и трафикът към Турция.

Безопасност, сигурност и по-бързо придвижване, това щеше да е основен ефект от изграждането на магистрали, както и увеличаване на заетостта и откриване на нови работни места. Явно обаче няма да се реализират, коментира още Павлова.