Тол таксите ще се определят според теглото на превозното средство, осите, еко стандарта и вида на пътя, по който се движат камионите и автобусите. За самото плащане ще има два варианта - автоматично (чрез GNSS устройство или GPS тракер) и ръчно (с пътна карта за определен маршрут и фиксирано време). Това стана ясно по време на пресконференция на "Интелигентни трафик системи" (TоllPass), които са официален партньор на АПИ (Агенция „Пътна инфраструктура“).
Българската тол система е най-съвременната в цяла Европа, представлява GPS технология от т.нар. free flow тип. Това означава, че aко шофьорът е избрал да постави бордово устройство, няма да се налага да търси тол станции или каси за плащане. То се осъществява автоматично и не е необходимо хората да спират някъде, за да плащат. Това се отнася за тежкотоварните камиони над 3.5 т и за автобусите над същия тонаж. Това обясни Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни трафик системи“.
От TоllPass ще предлагат бордови устройства на австрийската компания Kapsch, която е световен лидер в този пазарен сегмент. Компаниите превозвачи няма да ги закупуват, а ще трябва да внесат само определен депозит за уреда, който ще им бъде възстановен след края на договора. За бордовите устройства ще има само месечна такса, която ще е около 3 евро на месец, такса, която ще покрива услугата на мобилния оператор, чиято сим карта е вкарана в апарата.
Тарифите, по които ще се плащат тол таксите, все още не са определени, но се очаква разходите за транспортните фирми да скочат драстично след старта на новата система.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
PaulPierce
Столичната община ще обжалва спряната от съда промяна на движението около Патриарха, съобщи Терзиев
Trabajo
Симеоновският лифт спря завинаги, няма части за него
ПР
Тестът и отговорите от днешната матура по български език и литература
Far Rider
Възможно е и двамата шофьори да са виновни за катастрофата с Кирил Петков (обновена)