Съдът на Европейския съюз забрани агресивните търговски практики, които подвеждат потребителя, като създават впечатлението, че е спечелил награда, въпреки че трябва да заплати, за да я получи, съобщи bTV.
Забраната важи дори в случаите, когато исканата от потребителя сума е незначителна и когато търговецът няма реална печалба.
Решението на съда е свързано с дело срещу пет фирми във Великобритания. Те изпращали в лично адресирани писма рекламни материали, слагали такива във вестници и списания.
В част от брошурите се казвало, че потребителят печели награда, но за да разбере каква е тя, трябва да позвъни на посочен телефонен номер, да изпрати SMS или запитване по пощата.
В други случаи на потребителя се съобщавало, че печели круиз, но за да замине, е необходимо да заплати допълнително за застраховка, за храна и напитки, пристанищни такси, за допълнителни екстри и други. Така се оказва, че две двойки трябва да заплатят по 399 паунда на човек.
Статистика показва, че през миналата година 42 000 души са подали жалби в европейските потребителски центрове, а 5% от тях са се оплакали точно срещу подобни търговски практики.
В Комисията за защита на потребителите в България подадените жалби за нелоялни търговски практики за 2011 г. са около 250. В 132 от случаите КЗП е установила наличие на такава.
Агресивните търговски практики у нас се прилагат основно при продажбата на туристически и мобилни услуги, както и при предлагането на хранителни и нехранителни продукти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
19.10 2012 в 12:02
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
ob1
''Ако едно прасе се снима до Зеленски, то не спира да бъде прасе''
ob1
Борисов не е в положение да поставя условия, заяви Асен Василев
alfakentavur
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
ob1
Натискът се усилва: Русия завоюва Новабахмутовка край Очеретино
ob1
Срути се подпорна стена на магистрала Струма