Quantcast

Диспечерите ще преценяват спешността на пациентите с 550 въпроса

OFFNews Последна промяна на 15 декември 2015 в 15:51 5087 7

С над 550 въпроса диспечерите в Спешна помощ ще преценяват какво е състоянието на пациентите, за да се преценят тяхната спешност.

Идеята е заложена в новия стандарт за Спешната помощ. Очаква се той да бъде обнародван в Държавен вестник между Коледа и Нова година, съобщи Дарик.

От началото на 2016 г. линейките ще пристигат до пациентите за между 8 минути и 2 часа в зависимост от спешността на случая.

Диспечерите ще трябва да определят в коя категория да поставят съответния пациент – с код червено ще са най-спешните пациенти, чийто живот е застрашен, с код жълто – нестабилните или потенциално нестабилните спешни пациенти, и с код зелено – стабилните пациенти, при които има нисък риск от настъпване на усложнения.

От Министерството на здравеопазването очакват новият стандарт да бъде въведен без проблеми.

Основният въпрос е как да се подобри работата на телефон 112, като това трябва да се случи със съвместните усилия на министерството и на МВР, обясни зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.

По думите му това, което се очаква да създаде проблеми, е зеленият пациент, тъй като при него лечението може да бъде отложено до 2 часа.

Никой не очаква Спешна помощ да се бави толкова, но трябва да си дадем ясна сметка и като пациенти, че ако някой се бори за нечий живот, трябва да изчака колегите да си свършат работата, да има по-коректно отношение към хората,които работят в тези условия, допълни Шарков.

Телефонният триаж ще се прави от диспечерите на телефон 112. те ще бъдат обучени в рамките на три месеца, за да преценяват състоянието на пациентите. Те ще могат да постигат това още с първите въпроси, никой няма да задава излишни въпроси, ако пациентът има нужда от спешна помощ, подчерта той.

По думите му 6000 души вече са били обучени да работят с новите таблици и да преценяват спешността на пациентите.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.12 2015 в 18:02

Пациентът,даже и с инфаркт или инсулт,преди въпросите да си е подготвил фотокопие на ЛК,ще му се вземат пръстови отпечатъци,та ако всичко е ток,ще подне в А пакета.Ще се провери дали има задлъжнялости в НАП,фирми за бързи кредити и банки.Ще му бъде назначен служебен защитник,ако не може да си позволи такъв.РЗОК и АМО ще разследват ОПЛ-то му,защо е допуснал инцидента.

15.12 2015 в 17:03

Наскоро претърпях леко ПТП.

Звъннах на 112.

ЧАКАХ ЕДНА МИНУТА на свободен сигнал. НИКОЙ НЕ ВДИГНА.

Замислих се "Това ли е номера за спешни помощ или беше 911".

След това дори не получих обратно обаждане.

Не знам какви са диспечерите но положението е МНОГО ЗЛЕ.

15.12 2015 в 16:30

Ще мрете както при бай ви Тошо, тва е положението. А след пет години ще сме като през 1989-та.

Позитивът е, че след 25 сегашните младоци ще си говорят - "а помниш ли колко секс падаше след протестите срещу Пеевски".

15.12 2015 в 16:23

Забравих най-важното, така... Фотокопия на този тест трябва да се изпратят към Министерство на Финансите, Здравеопазване и на GPто, като във всеки плик, за обработка на данните и други административни такси трябва да се сложат 20 лева в брой или банкова разписка за превод на съответната сума. При банков превод кандидат-пациентът ще заплаща и съответните банкови такси.

Ще бъде въведен и КОД ЧЕРЕН (наречен - Жалейка), но са забравили да Ви уведомят.. Ко да правиш и минисмършите са хора...

15.12 2015 в 16:17

Вместо да си купувате нови лимузини всяка година, купете повече линейки и вдигнете заплатите на спешната помощ, за да може навсякъде да ходят линейки бързо. По телефон някаква чиновничка да преценява кой е спешен и кой не, не върви...

15.12 2015 в 16:16

Става, и ако след 500-тния въпрос болния все още отговаря значи няма нужда да пращат линейка, на останалите ще им пращат Дядо ви Поп...

15.12 2015 в 16:16

След като отговори на 550те въпроса писмено, кандидат-пациента трябва да изпрати теста по факс, писмо или нотариално заверени сканирани документи по електронната поща.
Всеки понеделник ще заседава специална комисия, която ще оценява спешността на случаите и ще бъде длъжна да уведоми кандидат-пациентите писмено в краткият срок от 1 календарен месец.