Диагностициран навреме, ракът на гърдата е напълно лечим, ако профилактиката се превърне в рутинна практика, шансовете да се предотвратят сериозни усложнения се увеличават.
Препоръката е на доц. д-р Любомир Киров, председател на УС на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ), който призова дамите всяка година да посещават личния си лекар за профилактичен преглед.
„Ползвайте възможностите, които системата осигурява за ехо и мамографии. Правете и редовно самопрофилактика", призова специалистът, на събитие, посветено на старта на информационната кампания за превенция на рака на яйчниците и гърдата.
Организатори на инициативата, която ще се проведе през октомври, са фондация „Една от 8“ и АстраЗенека България с подкрепата на Магазини Mania. Партньори в кампанията са (НСОПЛБ) и дизайнерът Вяра Ценева.
Безспорно грижата за външния вид и шопингът са в ДНК-то на всяка жена, колкото и заета да е тя, затова чрез кампанията по интерактивен начин организаторите питат дамите: „Обичаш ли себе си?“.
Целта е да провокират и насочат тяхното внимание по въздействащ начин към важността от редовни прегледи при общопрактикуващ лекар, гинеколог и мамолог. Профилактиката е единственият и най-сигурен начин за ранна диагностика, когато лечението може да бъде максимално ефективно.
Щастлива съм, че и през този октомври „Една от 8“ ще реализира такава провокативна кампания и че Магазини Mania са наш дългогодишен партньор. Безкрайно им благодарим, че прегърнаха идеята. До края на октомври в над 400 пробни на магазини Mania в 20 града в цялата страна, дамите ще се изправят пред интересно предизвикателство. Оглеждайки се в огледалото, докато избират своя тоалет, те ще виждат стикер с QR код. При сканирането му ще научат колко често и на какви прегледи трябва да ходят, за да са сигурни, че полагат необходимите грижи за себе си. Зад кампанията застават Националното сдружение на общопрактикуващите лекари и дизайнерът Вяра Ценева, която подготви уникално бижу, което ще се продава с благотворителна цел, каза Гергана Богданова, управител на Фондация „Една от 8“.
Дизайнерът Вяра Ценева се включва в кампанията с тематично авторско бижу, което се продава с благотворителна цел и 50% от направените продажби до края на октомври ще дари на фондация „Една от 8“.
Дамите могат да получат и допълнителна информация за профилактиката, симптоматиката и лечението на рака на гърдата и рака на яйчниците под формата на видеа с водещи специалисти. Те са достъпни в You Tube канала на Една от 8 и интернет портала www.azcare.bg
Ракът на гърдата е най-честото онкологично заболяване при жените в световен мащаб, с тенденция за увеличаване на новите случаи с 40% към 2040 г. В България всяка година се диагностицират над 4000 жени.
Ракът на яйчниците е 7-то най-разпространено онкологично заболяване сред жените в световен мащаб и е на 6-то място сред онкологичните заболявания в България с около 800 нови случая на година. Ранното откриване на рака на яйчниците е от съществено значение за успешното му лечение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)