Достъпът на потребителите до информация от различни източници и социалните медии като неограничен канал за разпространение на съдържание оказват неоспоримо влияние върху фармацевтичната индустрия – с тази теза стартира дискусията Comms Talks: Pharma тази сутрин.
Събитието – организирано от агенцията за медийни анализи Perceptica и Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD), с подкрепата на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и Международната асоциация за измерване и оценка на комуникациите (АМЕС) – събра професионалисти в сферата на комуникациите в фармацевтичния сектор, за да обсъдят защо и как „овластяването” на крайния потребител в дигиталната ера е комуникационно предизвикателство и какви са пречките, които този иначе позитивен феномен поставя пред фармацевтичните компании.
Бързото разпространение на недостоверна информация и неекспертни мнения в сферата, в комбинация със стриктните регулации спрямо комуникацията от страна на фармацевтичните компании, може да доведе до опасни последици за потребители и пациенти, и да афектира доверието към експертите, заключиха участниците в дискусията.
„Колкото по-често срещано е едно заболяване, толкова по-рядко хората се обръщат към лекарите. Те търсят информация, съвети и подкрепа от приятели, познати и различни тематични групи“, каза Георги Ауад, директор на Perceptica. „Наблюдават се големи разлики в темите, които предизвикват интерес у медиите, и тези, които наистина вълнуват потребителите в социалните медии“.
Учaстниците стигнаха до извода, че за да противодействат на тези тенденции, комуникациите във фармацевтичната индустрия трябва да се основават на доверие и морал, и да се случват през подходящите – понякога нетрадиционни за сектора – комуникационни канали, подбрани на база релевантни за конкретната кампания измерване и анализ на публичния разговор. Само така фармацевтичният сектор може да достигне и информира обществото.
Модератор на дискусията бе Елена Матеева, мениджър комуникации с медии в „Софарма“, член на борда на директорите на БДВО и на EACD. Панелисти в дискусията бяха Радослава Ганозова - директор „Комуникации” за Югоизточна Европа на Actavis; Надя Гогова - главен редактор на сп. „Enterprise” и директор на IAB Bulgaria; Ива Микова – Мениджър „Ключови клиенти” от агенцият PR Play; и Йордан Стефанов— микробиолог и блогър от „Наука и критично мислене”.
Comms Talks: Pharma е първото от поредица тематични по сектор събития, които целят да активизират диалога между практици от четирите съставни части на комуникационната индустрия: вътрешните комуникационни отдели, агенциите, медиите и медийните анализатори.
Събитията са публични, напълно безплатни и събират на едно място настоящи и бъдещи професионалисти в сферата на комуникациите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста