Туроператорът не може да ви задължи да ползвате ваучер, ако си искате парите обратно

Последна промяна на 26 март 2020 в 10:59 1710 2

Важно уточнение по повод ваучерите за пътувания с валидност 24 месеца, които ще издават туроператорите за провалените предплатени екскурзии, направи министърът на туризма Николина Ангелкова пред бТВ.

Според директивата на Европейската комисия никой туроператор не може да задължи клиента да ги приеме, ако не иска. Така пред потребителите има три възможности - пренасочване на пътуването, ваучер или връщане на платената сума, посочи тя.

Ангелкова обаче призова хората към солидарност със заетите в бранша, които изнемогвали. Във ведомството й е получено писмо от 74 туроператорски фирми, че ги грози фалит.

"Туризмът в страната на практика не работи и не е ясно докога ще продължи кризата с коронавируса", каза Ангелкова.

В момента в хотелите в цялата страна имало всичко на всичко 1025 души.

Това е по-малко от 1 процент от обичайния брой туристи по това време, посочи Ангелкова.

Според министъра това лято усилията на министерството й ще бъдат насочени към вътрешния пазар.

"Към момента е трудно да се прогнозира ще има ли летен сезон изобщо, а преди кризата очаквахме ръст от 10 процента", добави Ангелкова.

Тя уточни и че Законът за извънредното положение сроковете свързани с различни задължения спират да текат и започват да действат 1 месец след края на извънредното положение. Това означава, че туроператорите ще започнат да връщат пари за отменени пътувания от 13 май. Стига периодът на извънредните мерки да не бъде удължен. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15056

2

Стефан

29.03 2020 в 05:06

Диво се извинявам, а що за "бранш"? Какво произвежда, с какво е по-важен от храната, примерно, или от машиностроенето?
Прислугата на празношляещите се, не ме интересува също както клиентите и.

1005

1

ZJ

29.03 2020 в 01:06

Клиентите да кредитират/спасяват туроператорите. Това е по-скоро е "гражданска" помощ, а не държавна. А гражданите някой пита ли ги дали предпочитат в този момент да спасяват туроператора, вместо семействата си? Не, просто бранша се разбра с министерството за взаимно най-изгодния им вариант, да задържат парите на клиентите .. с любезното съдействие на КЗП! Единсъвеното, което прави държавата в случая е да нарушава европейската директива и препоръките на ЕК, според които туроператорът е длъжен да върне сумите по неосъществени услуги в 14-дневен срок.