Логото е грозно, името е тъпо, хайде да платим за нови

OFFNews 09 август 2012 в 19:37 5500 7

Лиляна Павлова и Бойко Борисов. Снимка: БГНЕС
Лиляна Павлова и Бойко Борисов. Снимка: БГНЕС

Красноречив пример за хвърляне пари на вятъра демонстрира министерството на регионалното развитие и благоустройството. 

Оперативна програма "Регионално развитие", която е на подчинение на ведомството на Лиляна Павлова, обяви конкурси за ново име, лого и слоган, които ще се използват за следващия програмен период (2014-2020).

Причината е, че сегашното име и лого не се отличават особено от тези на останалите оперативни програми и не са разпознаваеми, обясни Деница Николова.

За изработката на лого са отделени 22 000 лева.

Те ще се разпределят така:

- за победителя - 10 000 лева;

- за второ място - 7 000 лева;

- за трето място - 5000 лева.

Отделно от това са предвидени награди за слоган на програмата. Сегашният - "Инвестираме във Вашето бъдеще", трябвало да зазвучи така, че да е разбираем и на английски обясни Николова. За това лингвистично упражнение са отделени 3 500 лева.

Подобен бил проблемът и с името "Регионално развитие", което също трябвало да стане разбираемо и на английски. За този "възродителен процес" обаче средства не са предвидени.

 "Приемаме всякакви креативни идеи, задължително е само началото - Оперативна програма", каза Николова. Крайният срок за кандидатстване е 5 септември. 

Подобен конкурс ОП "Регионално развитие" направи преди месеци, но той беше прекратен. "Предложенията (85 на брой) бяха или банални, или недподходящи за инвестициите, които прави програмата", обясни Деница Николова.

За следващия програмен период "Регионално развитие", което ще е с ново име, ще се опита да привлече  минимум 3.1 млрд. лв., с които разполагаше в първия период, но се надява да са поне с 15% повече или над 4 млрд. лв.

Новото пръскане на пари на вятъра идва само няколко дни след като се разбра, че земеделският министър Мирослав Найденов е заделил 50 000 лева без ДДС за популяризиране на Програмата за селските райони (ПСРС) в социалните мрежи. Срещу това Найденов се е сдобил с 13 последователи в Туитър и с 64 приятели във Фейсбук. Отделно от това е пръснал още 50 хил. лева без ДДС за популяризиране на Програмата за селските райони (ПСРС) във форуми. Досега не е известен дори и един такъв платен пост.

Пред колегите от Отворен парламент, които разкриха далаверата, земеделското министерство отказа да съобщи кой е спечелил поръчката.

За да си гарантира, че подобен скандал няма да излезе в медиите, ведомството на Лиляна Попова прибягва до уникален ход. В комисията, която ще оценява победителите, са вкарани куп главни редактори и собственици на големи медии. Сред тях са собственикът на "Фокус" Красимир Узунов, Венелина Гочева, бивш главен редактор на "24 часа", Екатерина Генова от БНТ, главният редактор на списание "Тема" Валери Запрянов и Кирил Вълчев от Дарик радио.

Комисията ще работи безвъзмездно. Но в регионалното министерство са се погрижили медиите да не останат гладни. За тях е отделена сумата от 450 000 лева, които ще бъдат усвоени в името на "популяризирането на оперативната програма в медиите".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Мариян Карагьозов: Милитаризацията на турската външна политика я изолира