Quantcast

В интернет: Мъжете играят игрички и четат новини повече от жените, но странят от здравна информация

Александра Маркарян Последна промяна на 11 декември 2020 в 13:56 2594 0

Мъжете играят на игри в интернет много повече от жените, много повече слушат музика там, четат новини с преобладаващ интерес, но странят от здравната информация, показват данни на Националния статистически институт за използването на информационните и комуникационни технологии в домакинствата през 2020 г.

Най-голямата част от ползвателите на интернет у нас (58.5%) провеждат телефонни или видеоразговори в мрежата. 54.7% влизат в социални мрежи, за размяна на съобщения интернет се ползва от 48.8%, а за получаване и изпращане на имейли - от 43.5%.

Мъжете четат повече онлайн новини, вестници и списания - 42.3% при 39.4% жени. Те определено слушат повече музика от дамите (39.1% срещу 33.0%). Ножицата се отваря още, когато става въпрос за играене и сваляне на игри - 14.6% при мъжете срещу 8.6% при жените.

Точно обратното се случва, когато става въпрос за търсене на здравна информация. Правят го 21.5% от мъжете и 36% от жените. Мъжете определено странят от тези теми - 7.4% проверяват лична здравна информация онлайн, докато при жените процентът е 13.1%. Когато става въпрос за записване на час при лекар превес отново имат дамите - 8.6% срещу 4.3% при господата.

Като цяло 12.6% използват мрежата за интернет банкиране - 13.0% от мъжете и 12.2% от жените.

През 2020 г. 78.9% от домакинствата в България имат достъп до интернет у дома, което е с 3.8 процентни пункта повече от 2019-а. Мобилен интернет използват 68.0% от домакинствата, а с фиксирана кабелна връзка разполагат 59.4%. Най-голям е делът на имащите интернет в Югозападният район (85.9%), а с най-нисък - в Северозападния - 66.2%.

Интернет имат 83.8% от домакинствата в градовете и 63.4% в селата; 96.1% от домакинствата с деца и 75.5%, в които няма. 69.2% от хората между 16 и 74 г. използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично, а 56.7% - по няколко пъти на ден. Най-активни са висшистите (93.8%) и младите на възраст между 16 и 24 г. - 91.5%.

Влизаме в мрежата най-често с цел комуникация. 58.5% извършват телефонни или видеоразговори. 54.7% участват в социални мрежи.

Относителният дял на използващите облачни услуги за съхранение на документи, снимки, музика, видео или други файлове, е 24.2%. Най-активни ползватели на този вид услуга са младите хора на възраст между 16 и 24 години - 43.0%. 

26.9% са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт с цел: получаване на информация от уебсайт или приложение на публична институция - 19.0%; подаване онлайн на попълнени формуляри, декларации или отчети - 15.0%; изтегляне на официални документи, формуляри, декларации, отчети и др. - 14.4%.

15.6% са пазарували онлайн през последните три месеца, най-често - дрехи, обувки и аксесоари (75.3%). Най-купуваните услуги са свързани с настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица) - 21.1%. Общата стойност на онлайн покупките на 31.3% от потребителите е между 100 и 199 лв., на 29.9% - под 100 лв., на 25.4% - 200 до 599 лева.

42.3% от лицата са извършили дейности, свързани с управлението на достъпа до тяхната лична информация в интернет, като: запознаване с политиката на даден уебсайт за защита на личните данни на потребителите - 33.5%; ограничаване или отказване на достъпа до информация за географското местоположение - 18.2%; ограничаване на достъпа до профил или до собствено съдържание в социални медии - 14.5%.

Всеки трети (31.4%) се притеснява, че действията му в интернет се записват с цел показване на съобразени с интересите реклами, а 8.7% използват софтуер за ограничаване на възможността за проследяване в интернет. 45.5% са запознати с факта, че „бисквитките“ (cookies) могат да бъдат използвани за проследяване на уебсайтовете, които посещават, а 14.6% са променяли настройките на интернет браузъра си, за да ограничат броя на „бисквитките“.

През 2020 г. 60.0% от лицата използват смартфон за лични цели, най-често това правят във възрастовата група 16 - 24 години (83.8%), следвани от тези на възраст 25 - 34 години (81.8%). 13.6% от имащите смартфон са претърпели загуба на информация, документи, снимки и други данни в резултат на вирус или други зловредни програми.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !