Поддържате профили на своята дейност в социалните мрежи, но нямате успех с привличането на клиенти? Пускате платена реклама към онлайн магазина си, но поръчките са твърде малко? Какво правят другите, за да успяват така бързо, а вие стоите на едно място?
Създателят на една от най-големите рекламни агенции за дигитален маркетинг Борислав Айтов, посочва кои са най-често срещаните грешки в онлайн рекламата, пречещи на компаниите да постигат желаните продажби.
1. Еднократни или твърде редки рекламни кампании
Отделяте пари за платена реклама в социалните мрежи, свършва кампанията и след време и ефектът от нея. Познато ли ви е?
Това е така, защото без платена реклама в социалните мрежи не можете да се откроите от тълпата и да достигнете до достатъчно голяма аудитория. Все пак в мрежата вече има много потребители, както и профили на компании и продукти, които се борят за вниманието на тези потребители. Затова алгоритъмът на мрежата функционира в интерес на тези, които умеят да се открояват и разбира се, знаят как да го направят с пари.
Когато пуснете своя реклама в мрежата, веднага виждате положителния ефект от нея. Но този ефект няма да продължи дълго след края на кампанията, затова се налага периодично да отделяте минимален бюджет, ако искате да поддържате видимостта на своя бранд. За щастие рекламата в социалните мрежи е сред най-евтините реклами въобще, така че имате нужда само от оптимално разпределение на бюджета и ефективно управление и ще постигате добри резултати регулярно, а не еднократно.
2. Лошо таргетиране и управление на рекламата
Рекламата е ефективна, само ако е насочена към правилните потребители. Социалните мрежи дават възможност да насочите рекламата към хората, до които искате да достигне тя, но трябва:
- Първо, да имате ясна представа кои са вашите потенциални клиенти;
- Второ, да изберете правилно от опциите за възраст, пол, местоположение, интереси, поведение и т.н.
Веднъж настроена и пусната реклама може да се коригира, така че това е друго важно предимство на социалните мрежи. Ако аудиторията, към която е насочена рекламата, не реагира така, както искате, можете да изберете нова аудитория в настройките на рекламния панел. Като цяло една рекламна кампания е успешна, ако се настройва и управлява успешно през цялото време.
3. Липса на комуникация с аудиторията
Когато имате рекламна кампания, е важно да следите активно за реакциите на хората. Банер, под който има много негативни коментари или въпроси без отговор, прави лошо впечатление и говори на аудиторията, че компанията не се интересува от мнението на хората или не знае как да реагира адекватно на него.
Поне веднъж дневно проверявайте за коментари и въпроси и отговаряйте, без да се притеснявате. Завързвайки разговор с някого, можете да си спечелите клиент. Хората уважават вниманието и времето, което отделяте, за да решите техните проблеми или да отговорите на въпросите им.
4. Неподходящи рекламни послания
Мина отдавна времето на агресивните послания, приканващите към мигновено действие думи и суперлативите, които по-скоро дразнят аудиторията, отколкото да я накарат да предприеме желаната от вас стъпка. Това, което очакват потребителите, е ясната и правдоподобна заявка как вашият продукт ще им помогне да решат своите проблеми. Т.е. акцентът е върху нуждите на потребителите, а не върху качествата на продукта.
Посланията ви трябва да въздействат върху емоционалното състояние на аудиторията, да я вдъхновят, да вдъхват увереност и сигурност, че това е правилният избор за покупка. В известна степен се изисква доза психология, голяма доза познаване на пазара и навиците на потребителите и още по-голяма доза креативност.
5. Липса на видео съдържание
Тенденциите са важни и ако не ги следите и внедрявате във вашата реклама, има голям шанс да изостанете. Вярно е, че видео съдържанието изисква ресурс, но ще си го върнете многократно, ако го направите както трябва. Като начало се вдъхновете от видео съдържанието на големи марки или на вашите конкуренти, вижте как реагира аудиторията, какви са коментарите и преценете какво ново можете да предложите, за да изпъкнете и вие.
Планирайте до два пъти месечно да публикувате видео, а ако не успявате да създавате регулярно качествено видео съдържание, го възложете на рекламна агенция или работете с доказани инфлуенсъри. Открийте правилните партньори, които със своите умения и опит ще ви помогнат да следвате тенденциите и да привличате клиенти.
Предимството на работата с рекламна агенции е, че предотвратявате всички изброени грешки. В Beshared работят специалисти с дългогодишен опит с голямо портфолио от клиенти, познават добре пазара, създават качествено съдържание и умеят да управляват ефективно всяка онлайн рекламна кампания.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО