В авиацията няма бунт, но чашата преля, смята бивш командир на ВВС

OFFNews 26 октомври 2017 в 10:12 5625 0

В авиацията няма бунт, но чашата преля, смята бивш командир на ВВС

Бунт на пилоти в авиобаза Граф Игнатиево не е имало, а твърденията за пълзящ преврат са "пълни глупости".

Така бившият командир на Военновъздушните сили и настоящ депутат от ДПС ген. Симеон Симеонов определи масовия отказ на пилоти да изпълнят планираните за деня учебни полети. 

Пред Нова тв Симеонов коментира и изказването на бившия министър на отбраната Николай Ненчев, според когото протестът на пилотите бил "пуч" и е инспириран от най-високо ниво.

"Бунт и пълзящ преврат са пълни глупости, тъй като човекът, който го е казал, не познава естеството на летателната работа и проблемите са много по-сериозни. Те произхождат от това, че в годините, в следствие на хроничното недофинансиране, се стигна до този момент и до тези действия на пилотите", обясни Симеонов. 

Той пряко нападна Ненчев като отговорен за състоянието на авиацията. Симеонов каза, че когато е поел командването на ВВС е заварил сключен договор от 2006 до 2012 година за ремонт и поддръжка на изтребителите МиГ-29 в Русия. Абонаментното обслужване на самолетите е гаранитрало годишния им нальот и допълнителната летателна подготовка на пилотите.

"На практика това абонаментно обслужване не се случи. Колегите от ВВС, най-вече в лицето на инженерно-техническия и летателния състав, направиха всичко възможно да бъде удължен летателният ресурс на самолетите", припомни Симеонов. По това време командир на бойната авиация беше Румен Радев, който беше в остър конфликт с Николай Ненчев.

По думите на Симеонов извършения със собствени сили ремонт на изтребителите е бил недостатъчен за летателната дейност и така пилотите навъртали едва по едва 30 часа годишно в въздуха, при стандарт от 180 часа в държавите от НАТО. 

Симеонов припомни, че при управлението на Ненчев договор за поддръжка на самолетите е имало, но той "престоял 6 месеца в касата на един зам.-министър". Така се стигнало до момента, в който от 15 летящи изтребители имало едва 7 изправни. 

"Вече чашата е преляла, защото се стигна до безизходица, защото ремонтът на МиГ-29 беше забавен от същия този човек", каза Симеонов и обясни, че бил съгласен с откъсването от зависимостта от Русия, но до придобиването на нов тип изтребител старата техника трябва да бъде поддържана.  

Според него, ако сега бъде подписан договор, първите самолети могат да бъдат доставени след две години. Така на практика трябва да има летателна техника, която да осигури подготовката на пилотите до идването на новата.

"Редките полети и намаляването на подготовката води до увеличаване на риска и за това в авиацията, пилот който чувства че има проблем, може да се откаже да лети", обясни Симеонов. По думите му с намаляването на възможността за подготовка, намалява и броят на пилотите, които могат да носят бойно дежурство.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице