Плевнелиев: България е в риск, сред възможните следващи цели на Русия са Балканите

OFFNews 12 ноември 2016 в 19:59 26378 22

България днес е изложена на риск, защото една от възможните следващи цели на Русия са Балканите. Няма по-сигурен начин трайно да се дестабилизира Европа от слаби и оспорвани Балкани. Това заяви президентът Росен Плевнелиев в авторка статия, публикувана в "Капитал". 

Много от държавите в региона могат да бъдат дестабилизирани отвътре чрез националисти, олигарси, корупция, пропаганда и енергийна зависимост, допълва той.

"Кремъл използва олигарсите, зависимите медии, липсващата правова държава и каналите за влияние от времето на комунизма. Вярно е, че комунистическите тайни служби бяха закрити, но агентите и мрежите им продължават да съществуват", пише още Плевнелиев.

По думите му по време на Студената война Съветският съюз има много съюзници, а сега Русия е в изолация.

Сега Путин знае много добре ние какво няма да направим, но ние изобщо не знаем на какво още е способен той, категоричен е Плевнелиев.

"Смисълът на руската хибридна война не е да отстреля противника, а да го дестабилизира и да го направи зависим. За да запазим свободата на България днес, повече от всякога трябва да я направим силна. Това означава не месии и силни лидери, а силни институции - работеща съдебна система и държавна администрация", пише държавният глава.

Той подчертава, че причината да говори за Русия не е някаква криворазбрана омраза, а защото искрено иска тя да стане силна демократична държава, в която живеят свободни хора, което би я направило и ценен партньор на България. 

Плевнелиев е категоричен, че в света в момента няма Студена война, а студен мир. 

"По време на Студената война светът имаше някакъв баланс, след нейния край - също, макар и по-различен. Днес баланс няма, сигурност и предвидимост - също. Брекзит и изборът на Тръмп за президент на САЩ са поредното доказателство за това", казва Росен Плевнелиев.

"Аз наричам тази съвсем нова, непозната фаза на геополитическо противоборство "студен мир". Той е по-лош, по-опасен и по-непредсказуем от състоянието на студена война", посочва Плевнелиев, като уточнява, че сега никой не се стреми към война, но част от методите на Студената война са тук - политика на великите сили и техните сфери на влияние, политика на насилствена промяна на граници, политика на дестабилизация, но този път усилени с безпрецедентна пропагандна и хибридна война.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    20699

    28

    Новак

    13.11 2016 в 16:07

    27, абсолютно съм съгласен с връзката между политическото ляво и дясно и икономическата реалност.
    И аз съм се чудил как двама пенсионера, които разчитат на една пенсия се обявяват единия за ляв другия за десен.
    Но особено в големите градове има голяма група, която по нашите стандарти може да се води средна класа.
    " почивката е Бонус" - виж какво става на граничните пунктове когато има 3-4 почивни дни.
    Мисля, че има икономическа база за истински дясно ориентирани хора, но не мисля, че те имат възможност за представителство в политиката. Самият Тиквун се е обявил за дясна партия - вярно, че за тях критерият да си десен е да имаш дядо (или някакъв друг по-близък роднина) убит от Народния съд.
    Точно поради икономическата си независимост десните хора имат по-високи изисквания към представляващите ги. Не виждам как могат Божо Трика, Перуката Ненчев, Кака Меги пък даже и Москов да поведат зад себе си мислещи нормални хора. За Боко, Цвък , ЦеЦа и Сие пък изобщо не говорим. На други (Р. Кънев ) пък им тежат натрупвания от миналото, което се използва умело от противниците им. Не случайно най-голям враг на Боко е Костов.
    Мисля, че десните хора са налице, но няма лидери. Затова изборите ще бъдат решавани от циганите.

    13685

    27

    mclaranist

    13.11 2016 в 13:56

    Дяснотоо представлява средната класа и ,,високо материалната част" от обществото. Азбучна истина. И когато ги има тези неща, то е в апогея и. През 1990г. народа имаше стандарт. Да икономиката бе в криза, да имаше опашки, но хората имаха работа, заплащане, собствен дом, и т.н. И мислеха за промени, за развиване на пазарната икономика и започване на бизнес- ДЯСНО. Сега извинете ме, но хората мислят ДА СИ НАМЕРЯТ някаква работа, по възможност да ПЛАЩАТ поне редовно, а също и да имат пари за храна, почивката е БОНУС. Е няма как в такова общество да е приоритет и да искате ,, да се котира дясното"

    13685

    26

    mclaranist

    13.11 2016 в 13:53

    Абе хора, колко от вас реално се интересуват от политика и имат политическа култура???? Абе как пък за 27 години не вдянахте едно. Феномена ДЯСНО и ДЕСЕН ПОЛИТИЧЕСКИ ПРОЕКТ бяха силни 1990г. поради една проста причина. Колкото и да ви се струва невероятно, но в онези години имаше СРЕДНА КЛАСА. И се замислете защо дясното се разпокъсва и мира с всяка изминала година. ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ, това е азбучна истина в политиката и икономиката, да има силна дясна партия, при положение че народа МИЗЕРСТВА, няма средна класа и огромна част живеят под прага на бедността. Какви десни проекти, какви десни идеи. Все едно в Африка да изберат Тръмп или някой магнат, който да им говори за плосък данък, за бизнес и т.н. Как не го проумяха и десните. Как не виждат, че реално за тях в момента гласуват МАКСИМУМ около 10-15% от народа. Огромна част досещайте се къде ще идат. И тук не говоря дали ви харесва или не, а това са ПРОСТИ политически истини. И ето защо 1990г. имаше ,,мегдан за дясно".

    20699

    23

    Новак

    13.11 2016 в 09:38

    Вярно! От БСП се отделиха малките люспи - АБВ, Дончева, Кадиев. Но след изборите и там ще е време разделно независимо от резултата. Ако спечелят рално няма да имат повече власт, но сегашното ръководство ще има самочувствието да чисти по-уверено.
    Мисля че както през 1989 и сега големите промени по света (Брекзита, Тръмп) ще се проектират и у нас. Това е голям шанс, а може би си и дойде времето да се изчистим от БКП. ГЕРБ в този му вид не е дясна партия - с Тиквун, с ЦвЦв, с ЦеЦа те са повече наследник на БКП. За БСП е ясно - те и де юре са си такива.
    Аз това имам предвид под нормализиране на лявото и дясното - разчистването на комунистите от ГЕРБ и БСП.

    20699

    20

    Новак

    13.11 2016 в 08:07

    Президентът леко плагиатства - "студен мир" като понятие се използва поне от няколко години и леко претенциозно да се прави на откривател. но това не е нещо ново за герберите. Те и какви нови сценки са разучили - не е за говорене. Даже могат и да се разплакват.
    Иначе мисля, че в момента има ситуация за една нова партия с подобни възгледи - РБ се разпадна, едната част се е вкопчила във властта като пиявица и зад тях са само роднините им и клиентелата която обслужват. Другата част е доста противоречива и като настоящи действия (въпреки, че аз ги подкрепям), така и като история. В ГЕРБ има и свестни хора наред с пасмината от кариести и откровени тъпанари. Покрай Т.Дончев, а защо не и Плевнелиев, могат да отцепят доста голямо парче. За мен репченето на Русия е излишно, но пък има доста десни хора,които го подкрепят. Та такова развитие на нещата ще бъде за доброто на България - поне ще намали влиянието на мутрите , физкултурниците и сценичните работници около тях. Това би могло да възстанови нормалното ляво и дясно в политиката.
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите