Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

OFFNews 05 май 2020 в 10:26 9674 10

Транспортът в София е пред колапс, до средата на май загубите ще стигнат 50 милиона лева. За това алармира лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов.

Той поиска да бъде свикано извънредно заседание на Постоянната комисия по транспорт и туризъм. На него да присъства и заместник-кметът на Столична община с ресор "Транспорт" Кристиан Кръстев, който да направи анализ на ситуацията и да отговори на въпроси.

Според Калоян Паргов, изключително важно е да има яснота за процентното намаление на транспортната задача към момента в сравнение със заложената за периода, както и дали управляващите планират промяна на икономическата рамка и в какви срокове.

"Две са темите, които основно ни вълнуват сега - състоянието на транспортното обслужване в София в обстановка на криза и предприетите мерки за постепенно възстановяване на нормалната работа в системата, каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Постоянната комисия по транспорт и туризъм. - Към тях обаче има много въпроси, на които очаквам ясни и конкретни отговори от ресорния заместник-кмет. Като например как са оразмерени предвидените с актуализацията на бюджета 9.5 млн. лв. за компенсация на транспортните дружества до средата на май и достатъчни ли са тези средства? Освен това настоявам заместник-кметът да ни информира дали има заявено намерение от транспротните дружества за нови заеми или за предоговаряне на стари. Важно е да знаем и дали транспортните дружества ще могат да се възползват от мярката 60/40".

Към тези въпроси Калоян Паргов добави и други, свързани с това как се осъществяват мерките за опазване на водачите на превозните средства, а и на пътниците, от зараза с COVID-19 и дали транспортните дружества имат проблеми с персонала - недостиг на водачи и сервизни работници.

"Важно е да знаем какви са плановете за поетапното възстановяване на нормалната работа в системата, добави Калоян Паргов. - Какви са сроковете за възстановяване на разписанията в градския транспорт, за продажба на билети от водачите, за контрола върху редовността на пътниците. Всички трябва да сме наясно по какъв начин кризата се отразява и върху изграждането на третия метродиаметър, върху въвеждането на тикет системата, както и тази за броене на пътниците в превозните средства. Като цяло - необходима ни е моментна снимка на ситуацията в транспорта в София. Задължително е да знаем много точно какви са последствията от извънредното положение върху този толкова важен сектор за града ни. Отговорното поведение изисква от нас точно това. За да можем да предприемем адекватни мерки за справяне с кризата", допълва той.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3943

10

OtSofia

08.05 2020 в 18:45

Развитие на обществената софийска критичност има и през последните 30 години. Метростроителството съсипа главната улица на древния град, останала в цялото си трасе, профил и настилка от Източната до Западната порта. Все пак – нещо бе показано, дано продължим да пазим това, което е наша вековна отговорност пред хората, които са го построили. И сега, като чета вашите постове, си казвам: Хич да не се чудим на споровете с нашите мили братя и сестри от Повардарието! Ние тук все още не можем да се измъкнем от brain-washing-а на руските „братя“. В земята отвъд югозападната граница има 1 милион заплашена от изчезване общонародна субстанция. Трябва да сме ужасно търпеливи, и дано имаме време, та да можем и ние тук да се променим заедно с тях в името на бъдещето.

3943

9

OtSofia

08.05 2020 в 18:44

Че като почват едни консултации! На тези уж киевски, но водени от московския шеф, руско-съветски съветници дължим пресичането на лините на метрото точно в сърцето на нашия 8 хилядолетен град. София помни ожесточените спорове и сблъсъци на критичното софийско общество с непробиваемата стена от думи: „Така го искат руснаците“ . Всяко по-различно мнение бива потискано (днес това се нарича mobbing и abuse) през 70-те и 80-те години на XX век. Най-недопускани въобще за открито обсъждане са възможните алтернативи. Все пак един вестник и едно списание успяват да представят този сблъсък. Скоростният подпаважен трамвай остава погребан в кориците с надпис „Метро-София“. Неговият идеолог започва да работи по отхвърлената от първоначалния ТИД идея за метро. Шумът от демократичните промени е особено „благоприятен“ за спешното купуване на първите руско-съветски метровлакове. Алтернативите „с успех“ биват заличени.

3943

8

OtSofia

08.05 2020 в 18:43

Начало на проучванията – инж. Иван Чучков, идеолог на скоростния подпаважен трамвай (СПТ) за условията на София, Технико-икономически доклад (ТИД) „Скоростен електро-релсов транспорт (СЕРТ) за София“, 1967, обосноваващ трамвайната концепция, щадяща както самото съоръжение, а също и градското движение и развитие, така и софийската древност със световно значение. Под съвсем не щадящ руско-съветски натиск , обаче, съществуващият вече ТИД-СЕРТ с неговия готов текст, посветен на скоростния трамвай, се преименува на Метро-София. Този натиск широко се обсъжда в професионалните среди, като отзвук от това се появява даже и във СМИ.

3943

7

OtSofia

08.05 2020 в 18:42

За фактите: Смятам, че СОС или СО трябва да представи на софиянци загубите от софийския транспорт по видове, разпределени във времето, и да обясни диспропорците. Тогава ясно ще си проличи , че метрото се фаворизира за сметка на софийския трамвай, както и чрез определянето на автобусния за довозващ превоз. Още – нужно е да знаем с каква сума се дотира всекидневно метрополитена. Сметките за билетите в миналото и днес оставям на разположение на С.А., защото разбирам, че е хоби. Да видим историята на Софийското метро, изграден върху фалшивия руско-съветски лозунг: „Всеки град с над 1 милион жители трябва да има метро“ (подразбира се – руско-съветско). Този лозунг показа своята градоустройствена и икономическа несъстоятелност в днешно време – за София и за света, има достатъчно научна книжнина.

4022

6

Понеже си позволявате да хулите моите бивши колеги и началници ще изброя някои от тях.
Директор инж.Иван Чучков съвипусник на Н.Й. Вапцаров
Архитект Нушев(Напуснал съм преди 38 години
Главен инженер конструктор инж.Александър Оташлийски
Главен инженер конструктор Част "Укрепвания" инж.Кирил Константинов.
Н-к отдел ОМС инж. Иван Цеков
Раздел "С" инж.Здравчев
Г-не ,а Вие кой сте или както винаги от отдел"ДОНОСНИК"!

4022

5

Стойността бе около 350 милиона лева .Не съм сигурен в тази
цена дали се включваше "База Обеля",но си спомням,че цената бе около 20 милиона лева.Проектът бе български.Братя
та руснаци ни помагаха,а не са ни извивали ръцете!Аз лично с
още един друг инженер бях проектант :3та "Орион",4та"Яне Сан-
дански",5та"Константин Величков",6та "Опълченска" и 7ма"Сер-
дика"в частта ОМС.Изкопни планове(3та) и укрепвания тип
"Берлинска стена".Набивни Пилоти.Изливни пилоти тип "Бенати".Шлицови стени с дълбочина L=28 метра.Подбиване
основи на сгради "Южна застройка ул.Найчо Цанов
Така,че драги аз не съм бил нито партиен член и никой не ми е промивал мозъка.Защото моят мозък е обективен,а не
слагачески!

4022

4

До Ot Sofia
Всичко което съм написал се базира въз основа базирани
на база :Минимална работна заплата 1989 г.-140 лв,
Минимална работна заплата 2019 г.-560 лв,
Цена на билет за градски транспорт-0.06 лв-1989 г.Брой закупени билети с 1 минимална работна заплата-2333 броя
По настоящем с 1 минимална работна заплата- 560:1.6=350 бр.
До тук някакви аргументи,които да оспорват това което съм
написъл?
По въпросът за Метрото сте на светлинни години от истината
Главни консултанти бяха от Киевския метрополитен.За информация .Предпроектните проучвания започват от 1969
Начало 1973 г.Първият у-к на І ви метродиаметър с L=7 км

3943

3

OtSofia

05.05 2020 в 15:52

@Симеон Александров По изключение - отбелязвам: аз не знам, разбира се, нито кой си, нито какъв си. Знам, обаче, кой ти е промил мозъка. Ядохме му попарата 45+. И сега, притиснат до стената от неопровержимото презрение на българите, несръчно се пробва да манипулира, макар и с грешни (защото са грях) сметки. Пробвай със сиренето, доматите, виното, тетрадките и всичко друго. Колкото до мизерията на народа - още не можем да се справим с последствията. Гарантирало се било поддръжка и ремонти - смях в залата! Удължение на съществуващи трасета - единственото, което се правеше, беше, че се предопределяше, както стана, безконтролно паразитиране на руско-съветското метро върху изнемощелия организъм на софийския транспорт. Сакън да не се построи нещо извън Митищи! И хич да не се фукате със Сименс. И неговото име се използва за руски сметки като горната. Айде, и да прочетеш отново първият ми пост. Дайте днешните загуби и обяснете диспропорциите.

4022

2

Цената на билета през 1989 г. бе 0.06 лв
Цената на билета през 2019 г. е 1.6 лв Увеличението е 26.67 пъти.
Въпроса:Каква би трябвала да е реалната цена на единичен билет ?
Цената трябва да се определи от съотношението на минималните заплати
през 1989 и 2019г,а те са съответно 1989 г.-140 лв, а 2019-560лв
Получава се коефициент К=4(Увеличение на минималната работна заплата)
Следователно реалната цена би следвало,да бъде Ц=0.06х4=0.24 лв.
Може би се досещате какъв ефект би имало върху замърсяването в град София.
Никой нямаше да говори за "Зелен билет"
"Как при изградена инфраструктура и с единична цена билет Ц=0.06 лв се гаранти-
"
раше :
1Поддръжка и ремонти на превозните средства.
2.Поддръжка и ремонти на съществуващиге трасета.
3.Поддръжка и ремонти на ел. мрежа по трамвайни и тролейбусни трасета.
4.Удължения на съществуващите трасета.

3943

1

OtSofia

05.05 2020 в 11:02

Като казвате А, кажете и Б. Кой софийски транспорт колко загуби носи? Ама - не: електротранспорт и автобусен, на общо, а метро, трамвай, тролей, малки автобуси, големи автобуси - по видове. Тогава ще стане ясно на софиянци за какво им се харчат местните данъци, а и националните. Много е просто. И закарайте в коневръза началниците на метрополитена, да не ви се месят при пресмятането.
 
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки