Транспортът в София е пред колапс, до средата на май загубите ще стигнат 50 милиона лева. За това алармира лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов.
Той поиска да бъде свикано извънредно заседание на Постоянната комисия по транспорт и туризъм. На него да присъства и заместник-кметът на Столична община с ресор "Транспорт" Кристиан Кръстев, който да направи анализ на ситуацията и да отговори на въпроси.
Според Калоян Паргов, изключително важно е да има яснота за процентното намаление на транспортната задача към момента в сравнение със заложената за периода, както и дали управляващите планират промяна на икономическата рамка и в какви срокове.
"Две са темите, които основно ни вълнуват сега - състоянието на транспортното обслужване в София в обстановка на криза и предприетите мерки за постепенно възстановяване на нормалната работа в системата, каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Постоянната комисия по транспорт и туризъм. - Към тях обаче има много въпроси, на които очаквам ясни и конкретни отговори от ресорния заместник-кмет. Като например как са оразмерени предвидените с актуализацията на бюджета 9.5 млн. лв. за компенсация на транспортните дружества до средата на май и достатъчни ли са тези средства? Освен това настоявам заместник-кметът да ни информира дали има заявено намерение от транспротните дружества за нови заеми или за предоговаряне на стари. Важно е да знаем и дали транспортните дружества ще могат да се възползват от мярката 60/40".
Към тези въпроси Калоян Паргов добави и други, свързани с това как се осъществяват мерките за опазване на водачите на превозните средства, а и на пътниците, от зараза с COVID-19 и дали транспортните дружества имат проблеми с персонала - недостиг на водачи и сервизни работници.
"Важно е да знаем какви са плановете за поетапното възстановяване на нормалната работа в системата, добави Калоян Паргов. - Какви са сроковете за възстановяване на разписанията в градския транспорт, за продажба на билети от водачите, за контрола върху редовността на пътниците. Всички трябва да сме наясно по какъв начин кризата се отразява и върху изграждането на третия метродиаметър, върху въвеждането на тикет системата, както и тази за броене на пътниците в превозните средства. Като цяло - необходима ни е моментна снимка на ситуацията в транспорта в София. Задължително е да знаем много точно какви са последствията от извънредното положение върху този толкова важен сектор за града ни. Отговорното поведение изисква от нас точно това. За да можем да предприемем адекватни мерки за справяне с кризата", допълва той.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3943
10
08.05 2020 в 18:45
3943
9
08.05 2020 в 18:44
3943
8
08.05 2020 в 18:43
3943
7
08.05 2020 в 18:42
4022
6
06.05 2020 в 12:04
Директор инж.Иван Чучков съвипусник на Н.Й. Вапцаров
Архитект Нушев(Напуснал съм преди 38 години
Главен инженер конструктор инж.Александър Оташлийски
Главен инженер конструктор Част "Укрепвания" инж.Кирил Константинов.
Н-к отдел ОМС инж. Иван Цеков
Раздел "С" инж.Здравчев
Г-не ,а Вие кой сте или както винаги от отдел"ДОНОСНИК"!
4022
5
06.05 2020 в 11:48
цена дали се включваше "База Обеля",но си спомням,че цената бе около 20 милиона лева.Проектът бе български.Братя
та руснаци ни помагаха,а не са ни извивали ръцете!Аз лично с
още един друг инженер бях проектант :3та "Орион",4та"Яне Сан-
дански",5та"Константин Величков",6та "Опълченска" и 7ма"Сер-
дика"в частта ОМС.Изкопни планове(3та) и укрепвания тип
"Берлинска стена".Набивни Пилоти.Изливни пилоти тип "Бенати".Шлицови стени с дълбочина L=28 метра.Подбиване
основи на сгради "Южна застройка ул.Найчо Цанов
Така,че драги аз не съм бил нито партиен член и никой не ми е промивал мозъка.Защото моят мозък е обективен,а не
слагачески!
4022
4
06.05 2020 в 11:28
Всичко което съм написал се базира въз основа базирани
на база :Минимална работна заплата 1989 г.-140 лв,
Минимална работна заплата 2019 г.-560 лв,
Цена на билет за градски транспорт-0.06 лв-1989 г.Брой закупени билети с 1 минимална работна заплата-2333 броя
По настоящем с 1 минимална работна заплата- 560:1.6=350 бр.
До тук някакви аргументи,които да оспорват това което съм
написъл?
По въпросът за Метрото сте на светлинни години от истината
Главни консултанти бяха от Киевския метрополитен.За информация .Предпроектните проучвания започват от 1969
Начало 1973 г.Първият у-к на І ви метродиаметър с L=7 км
3943
3
05.05 2020 в 15:52
4022
2
05.05 2020 в 11:43
Цената на билета през 2019 г. е 1.6 лв Увеличението е 26.67 пъти.
Въпроса:Каква би трябвала да е реалната цена на единичен билет ?
Цената трябва да се определи от съотношението на минималните заплати
през 1989 и 2019г,а те са съответно 1989 г.-140 лв, а 2019-560лв
Получава се коефициент К=4(Увеличение на минималната работна заплата)
Следователно реалната цена би следвало,да бъде Ц=0.06х4=0.24 лв.
Може би се досещате какъв ефект би имало върху замърсяването в град София.
Никой нямаше да говори за "Зелен билет"
"Как при изградена инфраструктура и с единична цена билет Ц=0.06 лв се гаранти-
"
раше :
1Поддръжка и ремонти на превозните средства.
2.Поддръжка и ремонти на съществуващиге трасета.
3.Поддръжка и ремонти на ел. мрежа по трамвайни и тролейбусни трасета.
4.Удължения на съществуващите трасета.
3943
1
05.05 2020 в 11:02
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?