Борисов благодарен за строените по времето на Живков мостове и виадукти (стенограма)

OFFNews 15 август 2018 в 13:57 10352 7

Четирите най-големи виадукта, (между които и най-високия на Балканския полуостров) са завършени в периода 1985-1989 г./socbg.com

Снимка socbg.com

Да благодарим на тези, които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме.

С тези думи пред министрите си премиерът Бойко Борисов мотивира ремонтирането на пътни съоръжения, за които с годините не е полагана грижа. 

От правителствената пресслужба разпространиха част от стенограмата от днешното заседание на правителството, от която става ясно, че Борисов разпорежда на министрите Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно.

Изключвайки трите 10-те години мандат на трите си правителства, Борисов заявява, че е безсмислено да "обясняваме, че 45 години не са пипани" и казва, че никой от "тези преди нас" няма да си признае, че не са заделяни пари за ремонт. 

Ето и пълния текст на стенограмата:

БОЙКО БОРИСОВ: Нанков, знаете откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по „Тракия“ и по „Витиня“ те са по план. Искам да ми подготвиш решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове - дали да се търси заем през ББР, дали през финансите, говорете за целево да се изпратят. Кои години са правени?

НИКОЛАЙ НАНКОВ: На по 35, 40 и повече години са мостовите съоръжения, които не са основно ремонтирани дори по някои от тях нямаме частични ремонти. 211 моста, господин премиер, се нуждаят от ремонт, по автомагистралите – 34, а 17 от тях, половината от тези 34, са в лошо състояние и се нуждаят от ремонт.

Миналата година отремонтирахме 7 мостови съоръжения по „Хемус“ и по „Тракия“, в момента 5 планово извършваме, но нямаме осигурено финансиране. Споменах 17 мостови съоръжения са в лошо състояние. Много често не сме разбирани и от шофьорите, ние го правим разбира се за тяхна безопасност, за безопасност на българските граждани, за това, че правим ремонти на долното строене, на колоните на мостовете, където арматурата е корозирала, нуждаят се от основно подменяне на арматура, на бетонните постаменти. Примерът с „Тракия“, примерът с „Хемус“ на моста на Коренишки дол, който в момента отремонтираме. Те виждат, че няма работници отгоре по автомобилните платна, критикуват ни, но ще ни разберат. Паралелно с това изнасяме тежкото движение от „Хемус“ сме спрели тежкотоварното движени, тъй като конструктивните …..

БОЙКО БОРИСОВ: Те когато правят основите на моста няма как да пуснем движението по магистралата.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Абсолютно.

БОЙКО БОРИСОВ: Второ, ремонтите на тези съоръжения са изключително скъпи и за фирмите, защото самите работници, които трябва да работят на 90, 100 и 80 метра височина да ги укрепват и да работят е много сложна специфична дейност и много трудно се намират специалисти да го правят това.

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Господин премиер, ако е възможно да предложа, освен съоръженията по пътната инфраструктура, да бъдат добавени по принцип съоръженията в транспортната инфраструктура, защото същият казус, който коментира колегата Нанков за виадуктите и мостовите в пътната инфраструктура, стои и в железопътната.

Така че, ефектът от неремонтирани дълги години и неподдържани дълги години такива съоръжения е еднакъв и за железница и за пътища.

БОЙКО БОРИСОВ: Аз искам да свършим работа, защото от празнодумци ми е омръзнало, да тръгнем да обясняваме, че 45 години не са пипани е безсмислено.

Така че, и двете министерства да подготвят и всичко да започне да се отремонтира и да се укрепва.

Ние строим нови съоръжения, пак казвам, но никой няма да излезе от тези преди нас и да каже: „Ние сме виновни“, защото вместо преди 20 години да отремонтират този мост, преди 25, преди 15, никой няма да поеме отговорност.

Затова подгответе се и за сряда, ако трябва целеви заеми, след това ТОЛ системата да ги връща, или целево да търсим пари от бюджета, това искам навсякъде да се влезе и да се ремонтира.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Хубаво е господин премиер, освен че ремонтирахме 2016-та и 2017-та и тази година планово мостови съоръжения по автомагистралите. Хубаво е, че за всички мостови съоръжения по автомагистралите и пътищата от първи клас имаме и конструктивни обследвания направихме през 2017 година и тази година и работни проекти и можем да влезем още другата седмица.

В сряда ще имате график и ще имате механизъм, по който ще стартираме и ще осигурим финансирането.

БОЙКО БОРИСОВ: В понеделник още искам с Московски и Горанов да седнете това да ми го отработите и в понеделник да ми го докладвате. В сряда трябва да вземем решението на Министерски съвет, а до понеделник трябва да имаме решението как да стане.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Ще сме готови.

БОЙКО БОРИСОВ: Симеонов!

ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Не искам да се създаде впечатлението, за катастрофичност и, че едва ли не тези съоръжения не са поддържани. Напротив достатъчно показателен е фактът, че до момента нямаме пътно съоръжение, което да е повредено, което означава, че се работи и плановите ремонти си вървят, и че не се допускат такива ситуации, на каквито сме свидетели примерно сега в Италия, колкото и грозно да звучи, или пък примерно от малко по-силен валеж да бъде отнесена магистрала, както стана в Германия. Такива случаи в България няма, което означава, че качеството на ремонтите до момента е добро, но просто трябва да се засили и да се огледа всичко.

БОЙКО БОРИСОВ: Не си против, това да го ускорим.

ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Така че все пак в България има много добра традиция по отношение на строителството, не само на пътното, но и на жилищното и точно по тази причина ние нямаме и поражения примерно при земетресения и т.н., нека да си го отчетем това.

БОЙКО БОРИСОВ: Колегата Симеонов подкрепя нашето решение да ускорим тези ремонти, за да сме спокойни за всички.

Това че сме направили повече от всички досега взети заедно по укрепването и ремонтите е факт и не сме допуснали, но да стартираме и да влезем и на другите места, а да не чакаме догодина януари или март, когато им идва срока и плана. Да знаем, да се влезе, и хората да знаят, че тези огромни съоръжения се правят.

Да благодарим на тези, които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    20699

    7

    Новак

    15.08 2018 в 18:57

    Тоя чвор е във властта от 17 години от общо 29 след комунизма. Т.е повече от половината време. И още има наглостта да говори за тези преди него.
    А колко качествено е строено да не дава Бог да разберем като италианците - една жена загина в тунел строен пак по това време.

    17158

    5

    aviatora

    15.08 2018 в 16:49

    Абе Мишо бирата ми се обади...

    17158

    4

    aviatora

    15.08 2018 в 16:48

    МУТРЕНСКИ РАЗГОВОР

    10571

    3

    Hissarion

    15.08 2018 в 16:06

    Човекът просто казва, че са строени качествено. Аман от калпави манипулации.

    14389

    2

    случайно прочетох

    15.08 2018 в 14:57

    Опростачаването на нацията блесна и в тази стенограма.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице