5 стратегически фактора за успешната работа в екип

OFFNews Последна промяна на 02 февруари 2021 в 14:12 4275 0

Постигането на целите върви ръка за ръка с мотивацията, а тя от своя страна не е постоянно явление

Да имаш подход на парче, когато говорим за мотивацията на екипа и успешната му съвместна работа, означава да се мъчиш да издигнеш сграда без основи. Нужна е цялостна стратегия в дългосрочен план, защото сигурна днес е само промяната и всички ние сме подвластни на динамичните процеси.

За успешната работа в екип ключови са лидерите, самите служители и конкретните стимулиращи действия, част от глобалния ни план.   

Кои 5 фактора се оказват съществени, когато вместо да издаваме заповеди, искаме да вдъхновяваме:

1. Отличен нюх при подбора на кадри

Обградете се с добри хора, тогава непременно ще берете плодовете от своите съвместни усилия. Чували сте това послание и вероятно се стремите да го следвате.

Затова търсете компетентните личности, но не забравяйте да обърнете внимание на тяхната нагласа, отношение към живота, мироглед. Ако насреща ви стоят професионалисти или хора с потенциал да се превърнат в такива, които могат да допълват вашите умения и знания, или са амбицирани да го направят, то вие сте се фокусирали правилно.

2. Сплотен екип, силен екип

Има мениджъри, които предпочитат да всяват конфликти и раздори, защото се страхуват от сплотения екип. Това обаче са лошите мениджъри, а силният екип никога не е разединеният.

Често материалните поощрения играят важна роля в създаването на мотивация сред служителите. Това обаче не винаги е достатъчно и откритата комуникация, взаимното доверие, обратната връзка не са детайли, които е допустимо да бъдат подценявани.        

Удовлетворението от средата и самата работа е ключов момент. Специализираните бизнес обучения могат да ви помогнат да откриете нужния баланс, да прилагате техниките на практика и да ви изстрелят на едно по-високо ниво на продуктивност.

Свържете се с консултантите и експертите по човешки ресурси от Адженда Тренинг Солюшънс, за да получите ценни съвети и предложения.

3. Майсторство при преодоляване на конфликтите

Понякога мениджърите се превръщат в изкусни майстори, които са способни с магическа пръчка да разсеят напрежението.

Е, да, прекалено лесно би било, ако е така, но преодоляването на конфликти и усетът да бъдат туширани в зародиш – това със сигурност е не просто талант, а придържане към ясни правила, изясняване на причините, провеждане на допитвания, предлагане на полезни решения.

4. Критиката е неизбежна, но добрият тон е всичко

Не можем да си позволим лукса да си затваряме очите пред пропуските на екипа, но в тези ситуации подходът трябва да е директен и никога да не се преминава границата на добрия тон. Когато се установят грешки, те трябва да бъдат посочвани ясно, да се анализира как това се е отразило на резултатите и да се предприемат промени, за да не се стига до съответните последствия.

Така никога няма да будите съмнения за очакванията, които имате, а позитивното отношение и подкрепата от ваша страна ще са от полза за утрешното представяне на самия служител.

5. Бъдете пример за подражание

Следващо предизвикателство, изискващо ежедневни усилия. Съгласете се, че няма как вие да не носите същия заряд, който искате да предадете на околните.

Бъдете ентусиасти, поемайте инициативата, следвайте общите фирмени каузи и принципи, признавайте собствените си грешки, но бъдете три пъти по-внимателни, за да не допускате такива.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови