Военни самолети охранявали Борисов 4 години поред, твърди бивш служител в НСО

OFFNews Последна промяна на 26 юни 2017 в 08:52 5028 0

Военни самолети охранявали Борисов 4 години поред, твърди бивш служител в НСО

Снимка BiT

Четири поредни години Националната служба за охрана (НСО) е ползвала военни летателни средства за защита на премиера Бойко Борисов. 

Това става ясно от интервю на бившия служител на службата Николай Марков пред телевизия BiT.

"Какво е становището на НСО за това, че 4 години по ред бяха използвани военни летателни средства за защита на премиера? Кой беше командващ ВВС по това време? Дали законно бяха ползвани те за охрана и дали заплахата от Ахмед Доган е щяла да го (Борисов, бел. ред.) спаси с военни самолети? Кой е подписвал заповедите - началникът на НСО, комаднирът на ВВС или началникът на отбраната?", попита Марков, визирайки твърденията на Борисов за това, че лидерът на ДПС е подготвил убийството му. 

Марков припомни, че проверката и докладите на службите показали, че тези твърдения на Борисов не са верни и попита кой носи вина за направените разходи и на чия сметка са те. 

Той коментира и случая с развитите болтове от автомобила на председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов и коментара на Борисов по темата за това, че болтовете и на неговия автомобил често падали.

"Той неглижира случая, каза: "Голяма работа, на мен често ми се случва". Този начин на говорене ми напомня на човек, който неглижира всичко, което касае другите хора и преувеличава, това, което касае самия него", каза Марков и отново направи аналогия със случая, в който той заяви, че срещу него е подготвен атентат.

"Това е много важно и съществено, което се оказа пълна лъжа, разбира се. Но сега сме свидетели на друга ситуация, която се неглижира. Това е един метод на бившите служители на ДС. По това можете да ги познаете. Те неглижират всичко и омаловажават каквото и да се каже: "Всяко чудо за три дни. Ще мине, ще замине, оставете го този". Сарказъм, който е идентификация на нисшия интелект. Неговото изказване, според мен, беше на границата на просташкото изказване, защото в случая става въпрос за ситуация, в която сме свидетели на хипотеза на саботаж върху автомобил на НСО. Тук е важно да отбележа, че това е военизирана служба. Действията срещу такава служба са действия срещу държавата, срещу националната сигурност и това не може да се отмине с израза на г-н Борисов: "На мен често ми се развиват болтовете на моите автомобили, които впрочем също са на НСО, и моите момчета ги стягат така, на ръка", каза Марков.

Той застъпи тезата, че в случая се касае за саботаж и действията на ръководството на НСО, включително и на началника ѝ Ангел Антонов, са били неадекватни и са помогнали за заличаване на следи. Според него след като е подаден сигнал за подобно действие, автомобилът на Панов е трябвало да остане на мястото си, а председателят на ВКС да бъде превозен с друг автомобил. Началникът на НСО е трябвало да уведоми прокуратурата, която пък да направи оглед на автомобила на място и да назначи техническа експертиза. 

"На практика шофьорът, след като уведомява началника си и следва проведен разговор на Лозан Панов със самия началник на НСО, те си продължават пътя със същия автомобил. А началникът на службата за охрана не е разбрал какво му е казал висш магистрат. Внушението, което правят от страна на службата е, че той е говорил неясно и несвързано. И понеже не е разбрал точно какво е станало, началникът на НСО не взима никакви мерки освен да изчака шофьорът да прибере колата в службата за охрана и да си отиде вкъщи. Как може да се установи саботаж и да се приема това за професионално действия на ръководството на НСО, защото не само Ангел Антонов е в тази каша, има и други хора? Те действат абсолютно неадекватно и непрофесионално", заяви Марков.  

По думите му, след като автомобилът е излязъл от службата напълно изправен и само за два часа два болта са паднали, а други три са били разхлабени, става въпрос за саботаж. Всички веществени доказателства са заличени, след като автомобилът на Панов е продължил да се движи.

Марков каза още, че в случая НСО влиза в ролята на "бухалка на самия охраняем", като е уронила достойнството му, а от проверката излязло, че виновен е шофьорът на Панов. 

"Въпросът е дали прокуратурата и НСО не са рамка, в която се използват зависимости, нещата да не се решават по закон", каза още Марков.