Екипът на световния урбанист Ян Гейл е пристигнал в София, за да направи анализ на градската среда и да даде предложения за подобряването ѝ, предава БНТ.
През седмицата архитектът ще проведе семинар с жителите на града, като целта е да се набере информация за това как се използва градът от хората, които хора живеят в София и какво е качеството на публичните пространства.
"Мисля, че има всички елементи на лице, но са станали натрупвания, които са довели до нарушаване на публичното пространство. От една страна автомобилите, които влизат в града и местата, където трябва да паркират. Има паркинги, разположени до църкви и паметници. Качеството на живот на пешеходците е нарушено. Има проблеми свързани с това, че е било разрешено да се построят някои високи сгради, така че да засенчат планината. Друго е комерсиализацията, зоните за сервиране пред заведенията са твърде големи и нарушават движението на пешеходците", коментира архитект Хенриет Вамберг от екипа на Гейл.
Архитектът на София Здравко Здравков уточни, че Столична община е поканила екипа на Гейл, за да се направи анализ на градската среда.
"Накрая ще получим един окончателен доклад и ще имаме ясна диагноза какви стъпки трябва да предприемем след това. Имаме редица наслоявания, но както каза един колега архитект: "София е като един мускулест атлет облечен с лоши дрехи". Трябва да свалим лошите дрехи и да покажем красотата на града. Трябва да подобрим средата. Трябва да намерим постепенни и радикални решения, за да решим проблемите с колите", коментира Здравков.
1957 в София е имало 1,4 автомобила на всеки 1000 души население. През 1990 автомобилите в столицата ни са вече 204 на всеки 1000 души, а през 2016 са 600 на 1000 души. Над половината от хората в столицата се движат с автомобил.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14355
6
30.03 2017 в 12:14
14355
5
30.03 2017 в 12:10
Абсолютно! Никой шАфьор няма да си го признае, разбира се, но това е факт.
Дайте сега естакада да направим за по-удобно, дайте сега да асфалтираме, дайте се умни светофари за по бързо минаване, дайте сега зелени вълни...
Сега шАфьорите веднага ще оспорят че се превилигировани и обгрижвани повече от пешеходците с "чупим си колите по разбитите пътища", но поне имат път, какъвто и да е.
Всяко "удобство", подобрение, ремонтиране, изграждане на нови съоръжения, които подобряват пътната мрежа, времето за придвижване, стимилират използването на автомобили.
Не казвам, че нарочно трябва да се дупчи асфалта с кирки, за да е дискомфортно за каране, и така ще слязат от автомобилите.
Просто решаваш какъв ще е приоритет: "еко-меко" живота или автомобилистите?
13056
4
29.03 2017 в 15:37
42249
1
29.03 2017 в 10:39
Фандъчката да направи билета 3лв и лятото никой няма да се качи на градски транспорт.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас