Световен урбанист ще помага да се реши проблема с колите в София

Последна промяна на 29 март 2017 в 09:30 3416 6

Екипът на световния урбанист Ян Гейл е пристигнал в София, за да направи анализ на градската среда и да даде предложения за подобряването ѝ, предава БНТ. 

През седмицата архитектът ще проведе семинар с жителите на града, като целта е да се набере информация за това как се използва градът от хората, които хора живеят в София и какво е качеството на публичните пространства.

"Мисля, че има всички елементи на лице, но са станали натрупвания, които са довели до нарушаване на публичното пространство. От една страна автомобилите, които влизат в града и местата, където трябва да паркират. Има паркинги, разположени до църкви и паметници. Качеството на живот на пешеходците е нарушено. Има проблеми свързани с това, че е било разрешено да се построят някои високи сгради, така че да засенчат планината. Друго е комерсиализацията, зоните за сервиране пред заведенията са твърде големи и нарушават движението на пешеходците", коментира архитект Хенриет Вамберг от екипа на Гейл. 

Архитектът на София Здравко Здравков уточни, че Столична община е поканила екипа на Гейл, за да се направи анализ на градската среда.

"Накрая ще получим един окончателен доклад и ще имаме ясна диагноза какви стъпки трябва да предприемем след това. Имаме редица наслоявания, но както каза един колега архитект: "София е като един мускулест атлет облечен с лоши дрехи". Трябва да свалим лошите дрехи и да покажем красотата на града. Трябва да подобрим средата. Трябва да намерим постепенни и радикални решения, за да решим проблемите с колите", коментира Здравков. 

1957 в София е имало 1,4 автомобила на всеки 1000 души население. През 1990 автомобилите в столицата ни са вече 204 на всеки 1000 души, а през 2016 са 600 на 1000 души. Над половината от хората в столицата се движат с автомобил. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3355

6

neverland

30.03 2017 в 12:14

Колкото по-добри са пътищата, толкова повече стимулират да се шофира по тях. Затова единствено, такси, глоби, цената на горивото, могат да накарат хората да слязат от автомобилите, при наличие на хубави и оптимално функционално прокарани пътища. Още е рано да се разчита само на самосъзнание.

3355

5

neverland

30.03 2017 в 12:10

#pln
Абсолютно! Никой шАфьор няма да си го признае, разбира се, но това е факт.
Дайте сега естакада да направим за по-удобно, дайте сега да асфалтираме, дайте се умни светофари за по бързо минаване, дайте сега зелени вълни...

Сега шАфьорите веднага ще оспорят че се превилигировани и обгрижвани повече от пешеходците с "чупим си колите по разбитите пътища", но поне имат път, какъвто и да е.

Всяко "удобство", подобрение, ремонтиране, изграждане на нови съоръжения, които подобряват пътната мрежа, времето за придвижване, стимилират използването на автомобили.

Не казвам, че нарочно трябва да се дупчи асфалта с кирки, за да е дискомфортно за каране, и така ще слязат от автомобилите.

Просто решаваш какъв ще е приоритет: "еко-меко" живота или автомобилистите?

2031

4

pln

29.03 2017 в 15:37

Викнахме си световно светило да ни каже азбучните истини?!? Докато е по-лесно да пътуваме с кола, ще сме с кола. Направихме супер-дупер естакади и булеварди за автомобили за бързо и лесно преминаване с кола, пешеходците продължават да преминават под земята, че да не пречат, а велосипедистите се бутат със сергиите и билбордовете по нарисувани жълти линии на тротоарите... Има точно 2 бус ленти, третата нещо не тръгна и нито една камера да спре колите там... Е как да се откаже човек от колата си?

31251

1

Denis Rizanov

29.03 2017 в 10:39

Над половината от хората в столицата се движат с автомобил.

Фандъчката да направи билета 3лв и лятото никой няма да се качи на градски транспорт.