Екипът на световния урбанист Ян Гейл е пристигнал в София, за да направи анализ на градската среда и да даде предложения за подобряването ѝ, предава БНТ.
През седмицата архитектът ще проведе семинар с жителите на града, като целта е да се набере информация за това как се използва градът от хората, които хора живеят в София и какво е качеството на публичните пространства.
"Мисля, че има всички елементи на лице, но са станали натрупвания, които са довели до нарушаване на публичното пространство. От една страна автомобилите, които влизат в града и местата, където трябва да паркират. Има паркинги, разположени до църкви и паметници. Качеството на живот на пешеходците е нарушено. Има проблеми свързани с това, че е било разрешено да се построят някои високи сгради, така че да засенчат планината. Друго е комерсиализацията, зоните за сервиране пред заведенията са твърде големи и нарушават движението на пешеходците", коментира архитект Хенриет Вамберг от екипа на Гейл.
Архитектът на София Здравко Здравков уточни, че Столична община е поканила екипа на Гейл, за да се направи анализ на градската среда.
"Накрая ще получим един окончателен доклад и ще имаме ясна диагноза какви стъпки трябва да предприемем след това. Имаме редица наслоявания, но както каза един колега архитект: "София е като един мускулест атлет облечен с лоши дрехи". Трябва да свалим лошите дрехи и да покажем красотата на града. Трябва да подобрим средата. Трябва да намерим постепенни и радикални решения, за да решим проблемите с колите", коментира Здравков.
1957 в София е имало 1,4 автомобила на всеки 1000 души население. През 1990 автомобилите в столицата ни са вече 204 на всеки 1000 души, а през 2016 са 600 на 1000 души. Над половината от хората в столицата се движат с автомобил.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14355
6
30.03 2017 в 12:14
14355
5
30.03 2017 в 12:10
Абсолютно! Никой шАфьор няма да си го признае, разбира се, но това е факт.
Дайте сега естакада да направим за по-удобно, дайте сега да асфалтираме, дайте се умни светофари за по бързо минаване, дайте сега зелени вълни...
Сега шАфьорите веднага ще оспорят че се превилигировани и обгрижвани повече от пешеходците с "чупим си колите по разбитите пътища", но поне имат път, какъвто и да е.
Всяко "удобство", подобрение, ремонтиране, изграждане на нови съоръжения, които подобряват пътната мрежа, времето за придвижване, стимилират използването на автомобили.
Не казвам, че нарочно трябва да се дупчи асфалта с кирки, за да е дискомфортно за каране, и така ще слязат от автомобилите.
Просто решаваш какъв ще е приоритет: "еко-меко" живота или автомобилистите?
13056
4
29.03 2017 в 15:37
42249
1
29.03 2017 в 10:39
Фандъчката да направи билета 3лв и лятото никой няма да се качи на градски транспорт.
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си