"Сааб" предложиха "гъвкаво финансово решение" за нови изтребители

Последна промяна на 01 юли 2015 в 18:28 12777 29

След като правителството днес даде мандат на военния министър за водене на преговори за купуване на нов тип изтребители за армията ни, от шведската компания "Сааб" веднага оповестиха, че са готови да изготвят оферта. 

„Приветстваме решението на правителството да работи за модернизацията на българските военновъздушните сили. Швеция остава ангажирана и очаква прозрачен процес на придобиване на изтребители. Пакетът за многоцелевия изтребител „Грипен“ може да включва гъвкаво финансово решение, отговарящо на нуждите на българското правителство“, коментира Даниел Боестад, вицепрезидент в Сааб, отговарящ за изтребителите. 

Днес военният министър Николай Ненчев даде да се разбере, че има намерение да води преговори с държави за купуване на употребявани F-16. По думите му имало възможни варианти за купуване на стари самолети от Белгия, Холандия и Гърция, но той не изключи възможността тепърва да се водят разговори и с производители. 

Шведската компания беше в надпреварата за купуване на изтребители при първото правителство на Борисов. Тогава военният министър Аню Ангелов имаше намерение да купи употребявани изтребители от португалската авиация. Тогава стана ясно, че подготвяната сделка всъщност е за самолети, които преди това са били на въоръжение в друга армия и едва след това са купени като втора ръка от Португалия. Тези самолети по-късно бяха купени от румънското правителство.

Аню Ангелов не успя да внесе в Министерски съвет предложение за купуване на изтребители, тъй като правителството подаде оставка.  

Шведският изтребител е многоцелеви изтребител от ново поколение. Снабден е с най-новите технологии. Той може да изпълнява широк спектър от задачи въздух-въздух, въздух-земя и разузнавателни мисии. „Грипен“ е на въоръжение в пет държави: Швеция, Чехия, Унгария, Южноафриканската република и Тайланд. Школата за тестови пилоти на Великобритания (ETPS) също използва „Грипен“ като модерна изтребителна платформа за обучение на тестови пилоти от цял свят. През месец октомври 2014 г. "Сааб" подписа договор с правителството на Бразилия за доставка на 36 изтребителя „Грипен“ NG за бразилските Военновъздушни сили.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12.08 2015 в 16:07

и кво .. ако вземем f16 или нови mig29 .. кво ще се бием с тях ли ????
по-добре да изхарчим по-малко пари и да имаме по-евтина поддръжка и да разполагаме с нови, модерни - на брой колкото са необходими самолети !!!

03.07 2015 в 00:02

miro, по голяма, по тъпа и неграмотна овца от теб няма, бих ти казал ти да се застреляш, ама какъвто си тъпак и наивен глупак, ще вземеш да го направиш наистина и да ми тежи на съвестта.Какви "спецификации", бе глупак!! Съветски изтребители нямат победа от втората световна война насам бе! Уфцъ!

02.07 2015 в 16:07

Това, че в момента сме в лоши отношения с блядките и не можем да разчитаме на поддръжка ако купим техни машини е друг въпрос. Има си технически спецификации - дължина на полет, скорост, маневреност, максимален товар бомби и ракети изобщо параПетьо, земи се застреляй с овчите си сравнения. Виж сравнения в спецификациите на различните самолети и тогава фантазирай

02.07 2015 в 16:02

Петьо, за съжаление качествата на бойните изтребители не се определят по измислени от теб критерии и колко самолета са свалили, а по технически характеристики на машините. Толкоз

02.07 2015 в 12:52

@Петър
В Оффнюз имаше клип на висш пилотаж на български МИГ, това е възможно, защото единствения недостатък на МИГ-а бил че бялата диря от неизгоряло гориво при пълен форсаж се вижда с просто око, ама иначе някои от модификациите на f16 имали два пъти по-слаби двигатели. Както и да е, не знам колко ще ни послужат в битка, но е очевидно, че като нарязахме ракетите със среден обсег и почти приземихме авиацията, разните потоци взеха да минават през Турция, а нашите политици взеха да се допитват какво да кажат преди всяко интервю. Това е така, защото без авиация, без възможност за масиран удар сравнително далеч просто ще натоварят два автобуса с вежливи зелени човечета и България ще направи референдум да се присъедини където ни кажат. Сигурен съм, че в такъв сценарии, да се гръмнат два автобуса всякакъв изтребител ще свърши работа. Преди бяхме малко по-добре с авиацията трябваше да държим нещата два часа срещу Турция, докато дойдат руснаците, сега ще трябва да държим нещата поне месец, докато политиците в НАТО решат дали да бъде или не член 5, тъй като няма да ни се получи, мисля, че е хубаво да си вземем най-евтиното съвременно решение, просто за престиж, да не ни се подиграе някой с някоя Чесна. Другото ако изтървем ситуацията, няма как да се преборим. Малките народи имат своите неща с които се пазят. Швейцария с парите, Хонландия с Филипс, нашите джебелци въобще нямат стратегия да развият характеристика на страната, която да е точка на интерес за великите сили. Днешното крадене е много по-важно от неясното бъдеще.

02.07 2015 в 11:06

Работата се пече, сега да видим КОЙ колко е приготвил за далаверата, комисионните, а не качествата на техниката определят сделката, "елита" е печен и знае КОЙ да избира.

02.07 2015 в 10:58

Не разбирам от самолети но логиката е, че като си във СИВ си ползваш Руски аероплани а като си във НАТО си ползваш УСА аероплани или си хвърляш парите на вятъра - не, че буквално и преносно не е така.

02.07 2015 в 10:43

" Лол. Най-добрите изтребители са руските чуек,точка. А тоя грипен пада като тухла, като в единия случай изстреля пилота без причина по време на полет. "

Хахах, обичам такива изказвания в стил съветските болни, най-здравите болни. Това което си написал е пълна глупост. Имало е причина катапулта да се задейства и причината е отстранена. Да изброявам ли бойните "постижения" на МиГ-29?
Ще ти ги кажа:
- две свалени Чесни от кубински МиГ-29;
- свален иракски МиГ-29 от друг иракски МиГ-29;
Толкоз.

02.07 2015 в 10:10

Лол. Най-добрите изтребители са руските чуек,точка. А тоя грипен пада като тухла, като в единия случай изстреля пилота без причина по време на полет.

02.07 2015 в 09:35

полковник, и аз искам F-16 Block 52, но дали можем да си го позволим? Или ще взимаме стари Block 15.
sk, как реши, че стария МиГ-29 е по-добър от F-16. Само не ми споменавай някакви пропагандни филмчета и глупави статийки в жълтата преса. Новите им версии може и да са добри, но старите за нищо не стават. Има достатъчно материали в нета, особено мнения на германски пилоти. Ще ти цитирам едно по памет: "МиГ-29 може да изглежда добре на авиошоу, но не бих го взел в бой.". Имам и приятели в ВВС, които никак не се изказват ласкаво за нашите МиГ-29.