Криви и много по-големи от старите фуги, накълцани, счупени и непочистени павета, неравности, дупки и меко казано странни форми на нареждане и преход между зоните. Така изглеждат легендарните жълти паветта на най-централния площад на София пред Народното събрание.
Реконструкцията пред парламента е част от глобалното преустройство на Зона 4 на софийския център, в която попада и площадът около храм-паметника „Александър Невски“. Строителството се извършва от добре известната фирма – "Трейс Груп". Общият бюджет за ремонта на Зона 4 е 14,2 млн. лв. без ДДС.
“Най-лошото е, че малкото останали жълти павета се режат, за да могат строителите да запълнят некадърните фуги и така ремонтът на историческата настилка всъщност я унищожава", коментираха на 15 септември от “Спаси София”.
Жълтите павета са културно наследство и унищожаването им би следвало да привлече вниманието на Националния институт за недвижимо културно наследство. Оставянето на камари с пясък след всеки ремонт пък е практика в и без това прашна и мръсна София.
От ляво на голямата фуга паветата са пренаредени, от дясно все още не.
Традиционният ремонт на ремонта
Ден по-късно на сигнала реагира кметът Йорданка Фандъкова. "Ако някой от изпълняващите се ремонти в София не е извършен качествено, ще бъде поправен. Това е част от договора и винаги е било за сметка на изпълнителя", каза тя. Фандъкова уточни, че този проект е много голям. Той включва цялата зона на площад "Народно събрание", част от булевард "Цар Освободител", цялата зона около паметника "Свети Александър Невски", "Оборище", част от "Московска".
Частта, която е “ремонтирана” пред Народното събрание беше затворена повече от месец. Фандъкова припомни, че целта е била да се подменят частично паветата там, където са най-големите пропадания: "Проблема всички го знаем, по цялото протежение на "Цар Освободител" е знакът на София, емблемата на София — жълтите павета. За съжаление, тази настилка никога не е била предвидена за този тежък трафик, който минава по нея и е минавал десетилетия."
По думите ѝ този участък не е ремонтиран от десетилетия, а и вече не се произвеждат жълти павета и това налага да се работи със съществуващите. "Имахме и продължаваме да имаме наличности, които се със сравнително здрави павета. Всичко това трябваше да се използва, за да се ремонтира участъкът", уточни кметът.
Една разхода по "паветата" показва, че колкото и зле да е извършено пренареждането, положението в другите участъци на булевард "Цар Освободител", където е подредена историческата настилка, е още по-плачевно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1864
3
21.09 2022 в 21:57
1007
2
21.09 2022 в 20:40
10307
1
21.09 2022 в 20:05
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара