С лозунги „Има ли място за нашия бизнес в ЕС”, „Европа на две скорости = на заден ход за България” и „Транспортен пакет 1 и 2=Exit, превозвачи от цялата страна излязоха на национален протест на столичното Цариградско шосе.
Те се обявиха против т. нар. закон „Макрон”, който ги задължава на 3 седмици да почиват у дома 45 часа, както и задължителните почивки да стават в хотел, а не в кабината на камиона.
Според тях тези рестриктивни мерки, ще доведат до фалит, както на международния транспорт, така и на автобусния. В София по дължината на бул. „Цариградско шосе” има над 80 камиона и над 60 автобуса, като до 17 ч., докогато продължава протестът, се очаква броят на камионите и автобусите да се увеличи.
В 13 ч. тръгва шествие от площад „Македония” към НДК, а целта на протеста е европейските лидери, които са в София да ги видят и чуят техните искания, и да не допускат транспортният бизнес в България да бъде унищожен.
Не вярвам, че ще бъдат отменени рестриктивните точки в т.нар. пакет „Мобилност 1“, с които господин Макрон иска да ни раздели с Европа. Целта му е да унищожи този бизнес в страните от Централна и Западна Европа, защото те нямат достатъчно шофьори и чрез този пакет ще си набавят работна ръка. Бедите на нас малките държави идват от големите – Англия, Германия, Франция. Каквото кажат, това става. Ако скочат колегите от Полша и бившите републики, тогава може да се реши проблемът, каза тираджията Димитър Димитров пред БГНЕС.
"Протестът ни не е насочен към нашето правителство, протестът е насочен към евролидерите, за да видят мащаба на щетите, които могат да се причинят на българската икономика ако бъдат приети тези рестриктивни мерки. За първи път виждаме безпрецедентна подкрепа от всички в България и ние се радваме, че това беше припознато като защита на националния интерес. Зад нас застанаха премиерът, правителството, всички депутати, евродепутати, синдикатите ни подкрепиха, медиите. Това се случва за първи път в България“, каза изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Той припомни, че четири са проблемните зони в готвените промени. Първата е свързана със задължителното връщане на шофьорите до дома на три седмици, втората – задължителното нощуване в хотел, а не в кабината, командироването на водачите и каботажа.
Арабаджиев изрази надежда, че гласът им ще бъде чут и промените няма да бъдат приети, с които ще фалират много транспортни фирми у нас, а шофьорите ще бъдат принудени да работят в чужди държави. Той подчерта, че в следващите 10 години в Германия ще се пенсионират над 250 000 водача.
От влизането на новите правила е заплашен и автобусният транспорт.
„Европейците винаги се опитват да налагат правила, които ние по-малките държави трябва да се съобразяваме с тях. В един момент трябва да работят само те, а нашите фирми да не работят в Европа, нали сме една държава все едно“, коментира автобусният шофьор Иван Димитров, който не знаеше точно какви са проблемите, но въпреки това е на протеста.
Той е убеден, че няма опасност да изгуби работното си място.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6109
1
17.05 2018 в 12:43
Да има място господа,
ако спазвате западните закони щом сте тръгнали
да въртите бизнес с тези хора,
а не да я карате там по български и да си
въобразявате че другите са по-глупави от вас:
"Важното е да има далавера и джобовете да ми
са пълни с евро, че като се прибера в България
да започна да ремонтирам къщата си и да ми останат
пари да дам на децата си да отидат на море,
пък на другите са им еб... май......!?
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара