Още две разклонения на метрото, вижте накъде продължава подземната железница

Последна промяна на 27 февруари 2019 в 07:49 13493 4

Две разклонения на метрото ще гласуват общинските съветници в СОС на заседанието си утре. Докладът на главния архитект Здравко Здравков предвижда промяна на Общия устройствен план на столицата. 

Едното разклонение е от метролиния №3, която все още се строи, а бъдещето трасе е 6 км. Метростанциите по него са при: Военна академия “Г. С. Раковски” ; 31-о училище; 93-то СУ, кръстовището на “Гео Милев” и “Иван Димитров - Куклата”; кръстовището на бул. “Асен Йорданов” и “Шипченски проход”; зала “Арена Армеец”; кръстовището на бул. “Цариградско шосе” с ул. “Проф. Петър Мутафчиев”.

Другото разклонение е на метролиния №1. Трасето е 2 км от Бизнес парка до Симеоновския лифт, което ще се осигури обслужването на “Младост 4” и връзка с планината Витоша.

Изграждането на двете метротрасета ще започне след 2021 г. 

Днес столичният кмет Йорданка Фандъкова и министърът на транспорта Росен Желязков ще проверят строителството на метро №3 на кръстовището на бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул.“Янко Сакъзов“ (срещу Малък градски театър зад канала).

В момента се изграждат два от четирите етапа на третата линия на метрото в София: бул. "Владимир Вазов – бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" – Орлов мост – НДК – ж. к. "Красно село" – ж. к. "Овча купел”. Те са 12 км, с 12 метростанции, включени в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. Проектът за Етап 1 от Линия 3 включва цялостно изграждане на участъка - бул. "Вл. Вазов" – ЦГЧ – ж. к. "Красно село". Той е дълъг 8 км, с 8 станции, метродепо „Земляне” и включва доставка на 20 метровлака от фирма „Сименс”. Етап 2 включва трасето от ж. к. "Красно село" – ж. к. "Овча Купел" – ж. п. линията София-Перник в кв. Горна баня. Дължината му е 4 км, с 4 метростанци. Финансират се от Европейския фонд за регионално развитие със съфинансиране от Столичната община.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

-380

4

rrr11

03.03 2019 в 13:01

В офисите около резиденшъл работят много по-малко от 10хил човека. Също и жителите не са 20хил. Най-големия комплекс там е резиденшъл парк с най-много 2хил жители, това зад мола и около лифта ще също макс 2хил. Останалото е вилна зона. Ако всяко коплексче за 2хил човека иска метростанция, ще трябват 500 станции за цяла София.

1162

3

red-army

03.03 2019 в 11:59

rrr11, има смисъл, защото над околовръстното се изградиха около 10 хиляди работни места и горе долу толкова жилища в района до Младост 4. Около Лифта се изграждат още около няколко хиляди жилища също с 20-тина хиляди жители.

Така де говорим за около 50-60 хиляди души, които нямат никакъв транспорт освен коли в момента!!!!

-380

2

rrr11

03.03 2019 в 00:00

От разклонение след бизнес парка не виждам смисъл, освен да обслужва Ринг мол и лифта на Цеко. Ето къде отиват парите на българските и европейските данъкоплатци.

1298

1

kamborev

27.02 2019 в 12:03

Дай боже! Колкото повече, толкова по-добре.