Удостоверение за наследници няма да се изисква от гражданите от службите по геодезия, картография и кадастър, Националния осигурителен институт и Агенцията по горите.
Това съобщиха от Министерството на електронното управление.
Администрациите ще си набавят по служебен път необходимата им информация чрез реализираната от министерство нова вътрешна услуга.
Тя се предоставя през Системата за сигурно електронно връчване на МЕУ.
Новата услуга е създадена в изпълнение на Закона за електронно управление и цели намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса.
Удостоверението за наследници е необходимо във връзка с наследствените права, които гражданите придобиват след смъртта на близък. То служи при:
- наследяване или прехвърляне на наследствен имот;
- пенсии;
- делба на имоти;
- издаване на нотариален акт за собственост по обстоятелствена проверка, или тъй наречения констативен нотариален акт;
- подаване на данъчна декларация за данък върху наследството, която трябва да подадете в 6 – месечен срок от отваряне на наследството.
В удостоверението за наследници се вписват всички живи и починали наследници на починалия, определени съгласно закона.
Удостоверението се издава от общината по последен постоянен адрес на починалото лице. В него задължително се записват и останалите наследници.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург