Знаят ли родителите как да подкрепят децата си по време на онлайн обучението в условията на пандемия?
За отговора на този въпрос се е погрижил екип на Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ , който е разработил специален наръчник, акцентиращ върху проблема "как родителите да помогнат на децата си при работата с онлайн платформи". Ръководството предстои да бъде одобрено от Министерството на образованието и науката, като ще бъде достъпно и в електронен вариант.
Ръководството за подпомагане на родители е наистина едно интересно издание. За да можем да го структурираме, ние направихме много сериозен преглед на други подобни издания във всички страни, континенти и се опитахме да изведем основите, свързани с едно такова издание. А те се отнасят именно до няколко основни въпроса, свързани с ангажираното родителство - затова какъв е характерът на отношенията в съвременното семейство, как могат да се развиват силните страни на децата в рамките на семейната среда. Какви са основните моменти, свързани с електронната ангажираност на семейната общност, изграждане на среда на обучение в дома."
Това обясни проф. д-р Галин Цоков, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти пред БНР.
Той подчерта, че е отделено особено внимание на онлайн безопасността, защитата на личното пространство, на етикета в мрежата като важен елемент от обучението в домашна среда, както и на взаимоотношенията между родители и деца и между родители и учители в рамките на дистанционното обучение.
В наръчника има и конкретни препоръки към родителите за подкрепата, която те биха могли да окажат на децата във различни възрасти и етапи на обучение, отбеляза още проф. д-р Цоков.
Той разказа още, че сред основните затруднения на съставянето на наръчника е била началната фаза, тръгнала от емпирично изследване на проблемите, свързани с дистанционното обучение и най-вече с обучението в семейна среда.
„Ние тръгнахме от едно доста сериозно емпирично изследване на проблемите, свързани с дистанционното обучение. То обхвана над 10 200 респонденти, над 8 600 родители, над 1 600 учители. То даде интересни данни по отношение на основните проблеми и основните положителни страни".
Около 69% от родителите активно се ангажират при обучението и подпомагането на деца, които са си вкъщи. Това са около 70% от всички родители - такъв е и процентът в други изследвания, които определят семейната ангажираност при присъственото обучение, подчерта проф. д-р Цоков, като добави, че родителите отделят средно около 2 часа на ден, за да подпомагат децата си при тяхното обучение от разстояние.
"Установява се едно сериозно сътрудничество между родители и учители в хода на това обучение в електронна среда", изтъкна още той.
Проф. д-р Цоков отбеляза, че основен момент при работата в домашни условия е организирането на работното пространство, за да се благоприятства мотивацията и създаването на определен ред.
"Много важно от гледна точка на това, което ние препоръчваме, е, че родителите трябва много активно да контактуват с децата - сутрин преди началото на учебните часове, да дискутират какво предстои, какви основни задачи има през съответния ден. Следобед, вечерта също да се дискутира какво има като резултати", отбеляза още той.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода