Над 1 млн. души се отказали да пътуват с БДЖ за година

Последна промяна на 29 август 2015 в 11:17 4961 7

Над 1 млн. души се отказали да пътуват с БДЖ за последната година. Това е намаление с 9%, става ясно от данните на Националния статистически институт, цитирани от „Труд”.

Между април и юни, когато пътуванията с влак се увеличават, с БДЖ са се возили 489 000 души, което е със 7,6% по-малко в сравнение с миналата година.

През първите шест месеца на годината с влак са пътували 11,3 млн. души, или с над 1 милион души по-малко в сравнение с първото полугодие на миналата година.

В сравнение с 2006 г. броят на пътниците е намалял с 6 млн. души. Това означава, че за 10 години БДЖ е загубила 35% от клиентите си.

Пазарният дял на БДЖ е намалял до 5,1%.

Основната причина за намаляването на пътниците са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути. Проблем е и лошото качество на услугите на БДЖ.

Според данните за дейността на железниците през първата половина на годината 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с хигиената, са се увеличили с 22%.

Според данните на НСИ в същото време се увеличават пътуващите с автобуси. През второто тримесечие на годината с автобуси са пътували над 109 млн. души, което е увеличение с 1,2% спрямо същия период на миналата година.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

29.08 2015 в 21:31

Вчера племенникът ми замина за Бургас. Първо се оказва че два от кушет-вагоните ги нямало, та ги чакали 30 мин. Второ с изненада разбрал че на касата му дали билет за Бургас, но мястото за кушет -вагона било за влака София-Варна, който тръгвал 30 минути по-рано, добре че имало свободни места. Не знам, такава некадърност рядко има, даже и за у нас!!!

29.08 2015 в 15:31

Никъде в цивилизования свят железниците НЕ СА НА ПЕЧАЛБА, и не са частни. Те са били, в момента са, и трябва да си ОСТАНАТ ДЪРЖАВНИ, защото имат СТРАТЕГИЧЕСКО ЗНАЧЕНИЕ.

Това е изключително сложен транспортен комплекс и единствено ДЪРЖАВАТА МОЖЕ ДА ГО РАЗВИВА И РЪКОВОДИ ваз основа на висши държавни съображения, е на за КАПИТАЛИСТИЧЕСКА ПЕЧАЛБА. Как си представяте например влаковата система в Япония да стане частна?

Призивите за приватизиране на БДЖ са всъщност агитация за разграбване на малкото останали ДЪРЖАВНИ АКТИВИ. Така седерастията унищожиха БГА Балкан, и явно алчноста сега кара герберастията да ламтят за БДЖ. Омерзен съм.

29.08 2015 в 14:34

Много си е хубаво в БДЖ, само да не заспиваш, да си носиш пожарогасител и ароматизатор.

Иначе по темата - колкото по-скоро фалира толкова по-скоро ще има частни фирми по релсите. Колкото и да дразнят и мамят сега мобилните оператори пак предлагат по-добри и евтини услуги от държавният БТК.

29.08 2015 в 13:52

Поощряването на автобусния транспорт и убиването на БДЖ е лобистка политика водена вече 25 години. Резултатът е на лице.

29.08 2015 в 12:51

Че кой пък ще се вози в тия вагони на по 60г със средна скорост от 40км?
Качваш се в автобуса на климатика, може да е малко по-скъпо но пък е 2 пъти по бързо и по хубаво
Значи не може да не правиш абсолютно нищо за модернизирането на тия влакове и да искаш хората да не се отказват

29.08 2015 в 12:41

Решението с БДЖ е едно и единствено - незабавна приватизация както на товарните, така и на пътническите превози. Това е единственият шанс да имаме жп транспорт отговарящ поне на минималните европейски стандарти. Положението в момента от години е на болезнена агония. Освен че качеството на услугата е под всякаква критика, всяка година се трупат нови и нови дългове, които всички трябва да плащаме. Колкото по-бързо го проумеят раните му синдикални организацийки, толкова по-добре. Дотогава ще четем подобни статистики.

29.08 2015 в 12:39

Не споменават промените в разписанието, които правят невърможни връзките с друг влак. Малки влакове, които са единствените по дадена линия, са преместени да пристигат точно след заминаването на бързите влакове от рода на Варна - София. Едиснтвената полза от това, но само на теория, би било незаемането на два гарови коловоза по едно и също време. Но това не е полза - коловози колкото искаш. Не знам дали за два влака едновременно трябват повече служители, може това да пестят.
Ще дам примери по-късно, не ги знам наизуст.