Математическите училища дават най-добрата подготовка според резултатите от изпитите след VII клас

Последна промяна на 06 юни 2018 в 16:04 18698 0

Математическите училища са безспорният лидер по отношение на качеството на подготовката на учениците до VII клас. Това показват резултатите от националното външно оценяване, изнесени вчера и представени днес от Министерството на образованието и науката.

От 10-те училища с най-високи резултати в страната само едно не е математическо - частното основно училище "Света София".

Пловдивската Математическа гимназия "Акад. К. Попов" е №1 със среден брой точки от двата изпита (по български език и литература и по математика) 89,03. На второ място е варненската "Д-р Петър Берон", на трето - Софийската математическа гимназия.

Частни софийски училища заемат следващите две места в Топ 5 - Първа частна математическа гимназия и частно основно училище "Света София".

Включени са само училища с повече от 20 ученици.

Всички останали училища до десетото са математически. За пръв път в Топ 10 попада димитровградската гимназия, по-напред в подреждането спрямо миналогодишното е Софийската математическа гимназия (СМГ).

Спрямо 2017-а през тази година има повече двойки по български (8 166 през 2018 г. и 7 761 през 2017 г.) и по-малко по-математика (12 869 - 2018 г.; 13 533 - 2017 г.), но едва ли от това би могло да се съди за нивото на училищната подготовка, защото в анализа на МОН липсва сравнение за нивото на трудност на задачите през двете години. Няма дори данни за броя явили се ученици през двете години.

Анализът на МОН изключва и представянето на учениците на вторите модули по двата предмета.

Данните за представянето по области на базата само на модул 1 по български и по математика извеждат на първо място по средни резултати област София - град. Втора е Смолян, трета - Варна.

Последното място е за Сливен, пред нея са съответно Ловеч, Монтана, Ямбол.

Прави впечатление, че учениците в Кърджали и Търговище показват чувствително по-високи резултати по математика, отколкото по български език и литература. Същото е вярно и за Ямбол.

Данните за оценките от НВО също отразяват показаното от децата само на първия модул, при който прагът на тройката е 16 точки при максимум 65. 

Резултатите от националното външно оценяване след IV клас (по български език и литература, по математика, по човекът и обществото и по човекът и природата) показват над 70% успеваемост и по четирите предмета. Най-висока е тя по човекът и природата - 81.84%, най-ниска - по математика (71.57%).

По български четвъртокласниците се затрудняват най-вече с правописа на гласна в неударена сричка, показват резултатите от диктовката.

По математика най-трудна им е геометрията - 61.19% са се справили с 14-а задача. Това е и най-ниският процент спрямо всички останали задачи в теста.

Тестовете по човекът и обществото и човекът и природата показват, че децата се затрудняват най-вече да отговорят на географските въпроси, изискващи пространствено мислене. 

Малцина са посочили верния отговор и на въпрос №12 - коя е столицата на българската държава по време на Асеневци.