Лидл България финансира с фонд от 365 000 лв. граждански проекти в 21 населени места в България

Омбудсманът проф. д-р Диана Ковачева връчи и специален грант в рамките на програмата “Ти и Lidl за нашето утре”

OFFNews 16 януари 2024 в 17:17 11132 1

Наградените

Търговската верига Lidl България раздаде ваучери на различна стойност за 36 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи от различни населени места в рамките на програмата си "Ти и Lidl за нашето утре". Общият фонд за всички проекти този път е 365 000 лв.

Сумите се набират от веригата като тя заделя 5 ст. от всеки фискален бон на клиент. Общо за шестте години от съществуването си - от 2017 г. до 2024 г., програмата е финансирала 155 проекта за 1.28 млн. лв.

Одобрените идеи бяха обявени на специално събитие днес в присъствието на омбудсмана проф. Диана Ковачева. Проектите имат за цел да достигнат до 300 325 души от 21 населени места в цяла България, като допринесат за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. В тазгодишното издание ще се реализират проекти в нови осем населени места – Карнобат, Крушаре, Тутракан, Чепеларе, Синеморец, Райново, Петрич, Садовец. Така общо населените места, до които достига ефектът на "Ти и Lidl за нашето утре" от 2017 г. насам, стават 66 .

Данните представи главният изпълнителен директор на Lidl България Милена Драгийска по повод шестото издание на инициативата "Ти и Lidl за нашето утре" и те са в 5 категории - #BeGreen, #BeLocal, #BeActive, #BeFair и #BeVocal. Специален гост на събитието бе омбудсманът проф. Диана Ковачева.

За първи път в инициативата можеха да кандидатстват регионални медии и журналисти на свободна практика. В категорията #BeVocal финансиране ще получат четири регионални медии и трима журналисти. Целта на новата категория, създадена с експертната подкрепа на Асоциацията на европейските журналисти – България, е да се даде повече гласност на социално значими теми и да се подкрепи т. нар. журналистика на решенията.

Това е и първото издание, в което право на участие имаха и младежи под 18-годишна възраст. Три от техните идеи за промяна днес също получиха финансиране – две в категорията #BeGreen и една в категория #BeLocal.

Главният изпълнителен директор на Lidl България Милена Драгийска

"Ти и Lidl за нашето утре" е не просто най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. За нас този проект е мисия, в която вярва всеки един член на нашия екип. С всяка изминала година виждаме реалното отражение на усилията, които всички като общество влагаме в тази кауза. Защото онези 5 ст. от всеки касов бон, които заделяме, имат реално измерение. Те се превръщат в "Жестословник", с който да помогнем за по-качественото образование на децата със слухови проблеми. Или в оборудвано музикално студио, за да дадем възможност на българските таланти да се развиват. Ние сме платформата, която подпомага тези идеи, дава им фокус и гарантираме, че тяхното изпълнение ще се случи и те ще имат устойчив характер. Вярвам, че заедно ще продължим да правим утрешния ден по-хубав", каза Милена Драгийска.

Грант в подкрепа на децата със специални образователни потребности връчи проф. Диана Ковачева. Тя избра да отличи проекта на Фондация "Св. Николай Чудотворец" от Добрич – "Многообразие и равенство в "Чудната градина". Той е част от категорията #BeFair и целта му е да създаде пространство, в което да бъдат провеждани интерактивни обучителни сесии на открито, работилници и събития, в които участници да бъдат деца от 4 до 11 г.

Омбудсманът проф. Диана Ковачева

"Тази кампания е особено важна, защото всъщност се сбъдват мечти и те не биха се случили, ако не беше тази подкрепа, защото тя дава шанс. Тези деца са част от уязвима група, невидима и неразбрана от обществото. Те се сблъскват с много стереотипи, липсата на учители, възможности и ресурси. Няма да е пресилено да се каже, че тази кампания им дава възможност за живот, защото образованието им дава шанс да се учат на умения за живот. А нашето образование не е адаптирано към тези деца. Благодаря Ви за това, че ги забелязахте", посочи омбудсманът.

Изпълнителният директор та Българския дарителски фонд Теодора Бакърджиева говори за ролята на корпоративната филантропия, която възниква при някаква несправедливост. Но и да овластява хората да се свързват помежду си, за да решават проблемите си.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

210

1

Merc

16.01 2024 в 18:33

Куца и лицемерна PR кампания. Вчера управителят на един от магазините им в София най нагло напъди малко украинско момче , което с всички отличителни знаци събираше в прозрачна кутия пред магазина дарения за болно дете - негово сънародниче. На въпроса ми "Защо?..." , отговорът на управителя беше , че такава била "политиката на фирмата". Загубиха ме като клиент , а най вероятно и още няколко човека , които присъстваха на разправията.
 
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки