Да се въведе национален стандарт за дървата и въглищата за отопление ще поиска Столична община. Те трябва да образуват до 10% пепел при изгаряне, да са с ниска влажност и с малко съдържание на сяра. Социално слабите в София пък да получават пелети, произведени от инсталацията за компостиране.
Това са част от мерките, които предвижда програма на Столична община за по-чист въздух в София, представени от кмета Йорданка Фандъкова. Инспекторатът ще засили контрола върху строителните обекти и камионите, които излизат от тях с неизмити гуми. По-зорко ще се следят и пунктове за изкупуване на гуми и начините за тяхното унищожение, както и горенето на гуми и пластмаси в гетата.
Кметът на София да може да спира временно колите в зоните, в които системата за ранно предупреждение прогнозира повишено замърсяване и да пуска безплатен градски транспорт.
КАТ проверява от днес дизеловите автомобили за катализатори и спира от движение колите, които нямат.
За намаляване на опасното замърсяване на въздуха в София ще се въвежда зона с успокоено движение - скорост от 30 км/ч между бул. Христо Ботев, ул. Леге, ул. Алабин, бул. Цар Освободител и бул. Васил Левски.
Друга промяна, която ще засегне шофьорите, е въвеждането на еко стикери според нивото на замърсяване на отделните автомобили. По този начин при завишено замърсяване ще се спират временно първо колите, които отделят най-много вредни емисии.
Целият пакет за борба с мръсния въздух ще бъде гласуван от Столичния общински съвет на 23 февруари.
От началото на годината въздухът с столицата е бил замърсен над нормата с фини прахови частици:
Дружба - 26 пъти, Хиподрума - 26 пъти, Младост - 18 пъти, Надежда - 30 пъти, Павлово - 24 пъти. Допустимото замърсяване е 40 пъти годишно.
XR4,
знам
че
е
просто
като
действие
и
затова
съм
го
посочил
като
възможен
4-ти
вариант.
Но
от
законова
гледна
точка
нещата
стоят
доста
различно.
Няма
сила,
нито
закон,
които
да
ме
накарат
да
стартирам
двигателя
на
собственото
си
МПС,
ако
аз
не
желая
това.
И
естествено
не
могат
да
ме
глобят
за
неподчинение,
защото
не
е
регламентирано
като
такова.
И
ако
наистина
искат
да
го
правят
по
този
начин,
трябва
да
запишат
изрично
в
закона
тази
ситуация,
както
направиха
това
с
отказа
да
дадеш
проба
за
алкохол.
Сега
дори
и
номера
не
могат
да
ми
свалят
за
отказ
да
запаля
двигателя,
защото
ще
е
незаконно.
"Чета
и
не
вярвам
на
очите
си.
Как
се
установява
на
място,
че
МПС-то
няма
катализатор?!"
Денис,много
е
просто.Има
портативни
газанализатори
с
големината
на
....
мобифон-боц
сондата
в
ауспуха
и
....
гориш(с
рушвет
де
не
с
друго)!
Общо
взето
само
плашат
народа.
Нищо
не
е
решено,
нищо
не
е
гласувано,
нищо
не
е
прието.
Ще
минат
поне
5
год.
Преди
да
се
приемат
истински
рестриктивни
мерки,
които
да
възпрат
или
ограничат
да
се
използват
автомобили.
А
тогава
вече
няма
да
се
карат
сегашните
20-год
таралясници,
защото
просто
ще
са
се
разпаднали
вече.
Пак
ще
се
карат
20-годишни,но
те
ще
са
днешните
15-год.
Които
малко
или
много
са
по
чисти
от
20-годишните.
Така,
че
има
всички
предпоставки
в
бъдеще
въздухът
да
е
по
чист.
А,
докато
се
приемат
нерестриктивни
мерки,
които
да
свалят
хората
от
колите
като
по
оптимални
трасета
на
градския,
безплатен
градски,
вело
алеи...ще
минат
15
год.
Не
става.
Малко
са
5лв.
Аз
викам
направо
да
се
започна
с
конфискация,
не
ли?
Ма
какво
ше
ми
правят
да
ми
влизат
в
центъра
с
коли
бе?!
Конфискувай
20-30
и
другите
сами
ще
си
ги
изнесат
от
там!
Размечтай
се
нещо
и
си
представям
едни
лъснати
жълти,
нови,
лискави...
павета.
Опънати
по
конец.
Отстрани
кашпи
с
темужки.
Духа
топъл
пролетен
вятър...
и
баце,
3
мандат
Падишах
отива
пешком
към
Министерски
съвет.
Забавя
темпо,
преминавайки
през
огромния
пуст
площад
пред
Националната
художествена
галерия,
тайно
поглежда
към
градинката
в
ляво,
въздъхва
и
тихо
мърморейки
"Ех
защо
го
разрушихте,
маскари
ниедни!
Къде
ще
ме
потгребат
мене?"
продължава
нататък.
5
лв/час
паркиране
в
определено
каре
в
центъра,
няма
постоянен
адрес,
няма
временен,
5
лв.
Всичко
което
е
спряно
на
обществено
място(без
въдрешни
паркинги
на
кооперации
и
паркинги)
да
се
облага.
Следващата
стъпка
е
увеличаване
на
периметъра
и
таксуване
вече
за
самото
навлизане
в
дадена
зона.
Сеееч,
здраво
:)
@nickplam,
може
би
под
"зона
с
успокоено
движение
-
скорост
до
30
км/ч"
имат
предвид,
че
МПС-тата
няма
да
се
движат
на
собствен
ход,
а
ще
се
бутат
от
шофьора
и
пътниците?
Като
гледам
зам-кметчето
по
транспорта
няма
да
учудя
да
има
и
такава
трактовка.
Да
се
въведе
национален
стандарт
за
дървата
и
въглищата
за
отопление
ще
поиска
Столична
община.
Това
много
ми
прилича
на
"националния
стандарт"
на
миркомършата
в
месния
бранш.
отделно
да
кажа
на
другарката
фандъчкова,
че
едно
дърво
макар
и
вече
верифицирано
и
стандартизирано
може
да
гори
по
няколко
различни
начина
в
зависимост
от
това
колко
е
достъпа
на
кислорода
до
процеса
на
горене.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!