Колите в София с екостикери, въвеждат зони с до 30 км в час

Последна промяна на 08 февруари 2017 в 15:01 10776 14

Снимка БГНЕС - архив

Да се въведе национален стандарт за дървата и въглищата за отопление ще поиска Столична община. Те трябва да образуват до 10% пепел при изгаряне, да са с ниска влажност и с малко съдържание на сяра. Социално слабите в София пък да получават пелети, произведени от инсталацията за компостиране. 

Това са част от мерките, които предвижда програма на Столична община за по-чист въздух в София, представени от кмета Йорданка Фандъкова. Инспекторатът ще засили контрола върху строителните обекти и камионите, които излизат от тях с неизмити гуми. По-зорко ще се следят и пунктове за изкупуване на гуми и начините за тяхното унищожение, както и горенето на гуми и пластмаси в гетата. 

Кметът на София да може да спира временно колите в зоните, в които системата за ранно предупреждение прогнозира повишено замърсяване и да пуска безплатен градски транспорт.

КАТ проверява от днес дизеловите автомобили за катализатори и спира от движение колите, които нямат.

За намаляване на опасното замърсяване на въздуха в София ще се въвежда зона с успокоено движение - скорост от 30 км/ч между бул. Христо Ботев, ул. Леге, ул. Алабин, бул. Цар Освободител и бул. Васил Левски. 

Друга промяна, която ще засегне шофьорите, е въвеждането на еко стикери според нивото на замърсяване на отделните автомобили. По този начин при завишено замърсяване ще се спират временно първо колите, които отделят най-много вредни емисии.

Целият пакет за борба с мръсния въздух ще бъде гласуван от Столичния общински съвет на 23 февруари. 

От началото на годината въздухът с столицата е бил замърсен над нормата с фини прахови частици: 

Дружба - 26 пъти, Хиподрума - 26 пъти, Младост - 18 пъти, Надежда - 30 пъти, Павлово - 24 пъти. Допустимото замърсяване е 40 пъти годишно. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

31251

14

Denis Rizanov

09.02 2017 в 08:10

XR4, знам че е просто като действие и затова съм го посочил като възможен 4-ти вариант. Но от законова гледна точка нещата стоят доста различно. Няма сила, нито закон, които да ме накарат да стартирам двигателя на собственото си МПС, ако аз не желая това. И естествено не могат да ме глобят за неподчинение, защото не е регламентирано като такова.
И ако наистина искат да го правят по този начин, трябва да запишат изрично в закона тази ситуация, както направиха това с отказа да дадеш проба за алкохол. Сега дори и номера не могат да ми свалят за отказ да запаля двигателя, защото ще е незаконно.

2314

13

XR4

08.02 2017 в 22:19

"Чета и не вярвам на очите си.
Как се установява на място, че МПС-то няма катализатор?!"
Денис,много е просто.Има портативни газанализатори с големината на .... мобифон-боц сондата в ауспуха и .... гориш(с рушвет де не с друго)!

3355

12

neverland

08.02 2017 в 17:58

Общо взето само плашат народа. Нищо не е решено, нищо не е гласувано, нищо не е прието.
Ще минат поне 5 год. Преди да се приемат истински рестриктивни мерки, които да възпрат или ограничат да се използват автомобили. А тогава вече няма да се карат сегашните 20-год таралясници, защото просто ще са се разпаднали вече. Пак ще се карат 20-годишни,но те ще са днешните 15-год. Които малко или много са по чисти от 20-годишните. Така, че има всички предпоставки в бъдеще въздухът да е по чист.
А, докато се приемат нерестриктивни мерки, които да свалят хората от колите като по оптимални трасета на градския, безплатен градски, вело алеи...ще минат 15 год.

31251

11

Denis Rizanov

08.02 2017 в 17:49

Не става. Малко са 5лв. Аз викам направо да се започна с конфискация, не ли? Ма какво ше ми правят да ми влизат в центъра с коли бе?! Конфискувай 20-30 и другите сами ще си ги изнесат от там!
Размечтай се нещо и си представям едни лъснати жълти, нови, лискави... павета. Опънати по конец. Отстрани кашпи с темужки. Духа топъл пролетен вятър... и баце, 3 мандат Падишах отива пешком към Министерски съвет. Забавя темпо, преминавайки през огромния пуст площад пред Националната художествена галерия, тайно поглежда към градинката в ляво, въздъхва и тихо мърморейки "Ех защо го разрушихте, маскари ниедни! Къде ще ме потгребат мене?" продължава нататък.

3355

10

neverland

08.02 2017 в 17:32

5 лв/час паркиране в определено каре в центъра, няма постоянен адрес, няма временен, 5 лв. Всичко което е спряно на обществено място(без въдрешни паркинги на кооперации и паркинги) да се облага. Следващата стъпка е увеличаване на периметъра и таксуване вече за самото навлизане в дадена зона.
Сеееч, здраво :)

31251

9

Denis Rizanov

08.02 2017 в 16:53

По-зорко ще се следят и пунктове за изкупуване на гуми


КЪДЕ В СОфИЯ ИЗКУПУВАТ СТАРИ ГУМИ?!
В кметството?

31251

8

Denis Rizanov

08.02 2017 в 16:45

@nickplam, може би под "зона с успокоено движение - скорост до 30 км/ч" имат предвид, че МПС-тата няма да се движат на собствен ход, а ще се бутат от шофьора и пътниците?
Като гледам зам-кметчето по транспорта няма да учудя да има и такава трактовка.

31251

7

Denis Rizanov

08.02 2017 в 16:43

Друга промяна, която ще засегне шофьорите, е въвеждането на еко стикери според нивото на замърсяване на отделните автомобили.

Вангувам бум на обяви в нета от сорта на: "Продавам еко-стикери ИЗГОДНО".

31251

6

Denis Rizanov

08.02 2017 в 16:39

Да се въведе национален стандарт за дървата и въглищата за отопление ще поиска Столична община.

Това много ми прилича на "националния стандарт" на миркомършата в месния бранш.
отделно да кажа на другарката фандъчкова, че едно дърво макар и вече верифицирано и стандартизирано може да гори по няколко различни начина в зависимост от това колко е достъпа на кислорода до процеса на горене.