Колите в София с екостикери, въвеждат зони с до 30 км в час

OFFNews 08 февруари 2017 в 15:01 12325 14

Снимка БГНЕС - архив

Да се въведе национален стандарт за дървата и въглищата за отопление ще поиска Столична община. Те трябва да образуват до 10% пепел при изгаряне, да са с ниска влажност и с малко съдържание на сяра. Социално слабите в София пък да получават пелети, произведени от инсталацията за компостиране. 

Това са част от мерките, които предвижда програма на Столична община за по-чист въздух в София, представени от кмета Йорданка Фандъкова. Инспекторатът ще засили контрола върху строителните обекти и камионите, които излизат от тях с неизмити гуми. По-зорко ще се следят и пунктове за изкупуване на гуми и начините за тяхното унищожение, както и горенето на гуми и пластмаси в гетата. 

Кметът на София да може да спира временно колите в зоните, в които системата за ранно предупреждение прогнозира повишено замърсяване и да пуска безплатен градски транспорт.

КАТ проверява от днес дизеловите автомобили за катализатори и спира от движение колите, които нямат.

За намаляване на опасното замърсяване на въздуха в София ще се въвежда зона с успокоено движение - скорост от 30 км/ч между бул. Христо Ботев, ул. Леге, ул. Алабин, бул. Цар Освободител и бул. Васил Левски. 

Друга промяна, която ще засегне шофьорите, е въвеждането на еко стикери според нивото на замърсяване на отделните автомобили. По този начин при завишено замърсяване ще се спират временно първо колите, които отделят най-много вредни емисии.

Целият пакет за борба с мръсния въздух ще бъде гласуван от Столичния общински съвет на 23 февруари. 

От началото на годината въздухът с столицата е бил замърсен над нормата с фини прахови частици: 

Дружба - 26 пъти, Хиподрума - 26 пъти, Младост - 18 пъти, Надежда - 30 пъти, Павлово - 24 пъти. Допустимото замърсяване е 40 пъти годишно. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    42249

    14

    Denis Rizanov

    09.02 2017 в 08:10

    XR4, знам че е просто като действие и затова съм го посочил като възможен 4-ти вариант. Но от законова гледна точка нещата стоят доста различно. Няма сила, нито закон, които да ме накарат да стартирам двигателя на собственото си МПС, ако аз не желая това. И естествено не могат да ме глобят за неподчинение, защото не е регламентирано като такова.
    И ако наистина искат да го правят по този начин, трябва да запишат изрично в закона тази ситуация, както направиха това с отказа да дадеш проба за алкохол. Сега дори и номера не могат да ми свалят за отказ да запаля двигателя, защото ще е незаконно.

    13214

    13

    XR4

    08.02 2017 в 22:19

    "Чета и не вярвам на очите си.
    Как се установява на място, че МПС-то няма катализатор?!"
    Денис,много е просто.Има портативни газанализатори с големината на .... мобифон-боц сондата в ауспуха и .... гориш(с рушвет де не с друго)!

    14355

    12

    neverland

    08.02 2017 в 17:58

    Общо взето само плашат народа. Нищо не е решено, нищо не е гласувано, нищо не е прието.
    Ще минат поне 5 год. Преди да се приемат истински рестриктивни мерки, които да възпрат или ограничат да се използват автомобили. А тогава вече няма да се карат сегашните 20-год таралясници, защото просто ще са се разпаднали вече. Пак ще се карат 20-годишни,но те ще са днешните 15-год. Които малко или много са по чисти от 20-годишните. Така, че има всички предпоставки в бъдеще въздухът да е по чист.
    А, докато се приемат нерестриктивни мерки, които да свалят хората от колите като по оптимални трасета на градския, безплатен градски, вело алеи...ще минат 15 год.

    42249

    11

    Denis Rizanov

    08.02 2017 в 17:49

    Не става. Малко са 5лв. Аз викам направо да се започна с конфискация, не ли? Ма какво ше ми правят да ми влизат в центъра с коли бе?! Конфискувай 20-30 и другите сами ще си ги изнесат от там!
    Размечтай се нещо и си представям едни лъснати жълти, нови, лискави... павета. Опънати по конец. Отстрани кашпи с темужки. Духа топъл пролетен вятър... и баце, 3 мандат Падишах отива пешком към Министерски съвет. Забавя темпо, преминавайки през огромния пуст площад пред Националната художествена галерия, тайно поглежда към градинката в ляво, въздъхва и тихо мърморейки "Ех защо го разрушихте, маскари ниедни! Къде ще ме потгребат мене?" продължава нататък.

    14355

    10

    neverland

    08.02 2017 в 17:32

    5 лв/час паркиране в определено каре в центъра, няма постоянен адрес, няма временен, 5 лв. Всичко което е спряно на обществено място(без въдрешни паркинги на кооперации и паркинги) да се облага. Следващата стъпка е увеличаване на периметъра и таксуване вече за самото навлизане в дадена зона.
    Сеееч, здраво :)

    42249

    9

    Denis Rizanov

    08.02 2017 в 16:53

    По-зорко ще се следят и пунктове за изкупуване на гуми


    КЪДЕ В СОфИЯ ИЗКУПУВАТ СТАРИ ГУМИ?!
    В кметството?

    42249

    8

    Denis Rizanov

    08.02 2017 в 16:45

    @nickplam, може би под "зона с успокоено движение - скорост до 30 км/ч" имат предвид, че МПС-тата няма да се движат на собствен ход, а ще се бутат от шофьора и пътниците?
    Като гледам зам-кметчето по транспорта няма да учудя да има и такава трактовка.

    42249

    7

    Denis Rizanov

    08.02 2017 в 16:43

    Друга промяна, която ще засегне шофьорите, е въвеждането на еко стикери според нивото на замърсяване на отделните автомобили.

    Вангувам бум на обяви в нета от сорта на: "Продавам еко-стикери ИЗГОДНО".

    42249

    6

    Denis Rizanov

    08.02 2017 в 16:39

    Да се въведе национален стандарт за дървата и въглищата за отопление ще поиска Столична община.

    Това много ми прилича на "националния стандарт" на миркомършата в месния бранш.
    отделно да кажа на другарката фандъчкова, че едно дърво макар и вече верифицирано и стандартизирано може да гори по няколко различни начина в зависимост от това колко е достъпа на кислорода до процеса на горене.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице