Представителите на неправителствени организации участваха в дискусия за активната мобилност и гражданския мониторинг на велосипевдното движение в София.
Като цяло експертите бяха единодушни, че информацията за велоалеите в София е трудно достъпна и специализирана, а резултатите от проведените политики и мерки са твърде ограничени.
Представителите на "За Земята", "Велоеволюция", Българската асоциация за евромобилност и BYCS стигнат до извода, че в СО липсва екип и пряко отговорни служители, които да координират всички аспекти на велосипедната политика, което пречи на ефективното ѝ прилагане. Все още не е постигната свързана велосипедна мрежа между съществуващите велосипедни алеи, а те пък не отговарят на нормативните изисквания.
Участниците в задълбочения въпросник на "Велосипедно око на София" коментираха, че инвестиции във велоалеи са направени, но ползите са ограничени. Според тях инфраструктурата ще бъде по-ефективна, ако се положат усилия да се адресира към конкретни нужди на целеви групи (напр. на деца и младежи да се придвижват активно до училище). Разбира се част от този процес би трябвалоо да бъде и последващия мониторинг как се отразяват тези политики.
По време на срещата беше изтъкнато, че картата на велоалеите, която от СО са предоставили по искане на проекта "Велосипедно око за София", е от декември 2021 г., както и че на нея липсват дадени участъци, където велосипедното движение е регулирано.
Граждански активисти стигнаха до извода, че сред велополитиките на СО има повече примери за неработещи практики, отколкото за работещи. Има стандартизирани решения, с които да спрат паркирането по велоалеи но не го правят - мантинели, колчета и т.н. - посочиха участниците в анкетата.
Препоръката им е СО да поеме ясен ангажимент в дългосрочен план за това кой ще отговаря за велосипедната инфраструктура в София, защото в момента няма координиращ орган или съвет, който да следи прилаганите политики - от замислянето им до прилагането им.
"Велосипедно око на София"
Идеята на проекта е граждански мониторинг да проследява казуси от практиката на анкетирани активни граждани и организации, в които участват по въпроса за велосипедните политики на СО. Като за начало се направи анализ на всички програми, стратегии и политики на СО и се направиха изводи за проблемите.
Проектът е на етап гранждански мониторинг. На сайта на проекта е качена информация за запитванията за достъп до обществена информация (ЗДОИ), осъществени от проекта.
Целта на проекта е накрая да се изготви доклад, който да събира всички различни препоръки към СО по отношение на техните планове, програми и политики, свързани с велосипедното движение.
Тази статия е създадена по проект BG05SFOP001-2.025-0196 „Велосипедно око за София - наблюдение на политиките и мерките за градска мобилност в София, с фокус велосипедното движение“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Фондация „Офф Медия“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския Съюз и Управляващия Орган.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)