За ден 3800 стари коли нарушиха забраната да не влизат в центъра на София

Който не живее в нискоемисионната зона, ще влиза в нея с колата си, само след предварително заявление

OFFNews 02 декември 2024 в 09:39 4442 5

Нискоемисионна зона действа в София до 28 февруари

Снимка Столична община

Нискоемисионна зона действа в София до 28 февруари

3800 нарушители са засечени в идеалния център на София, след като вчера влезе в сила забраната стари коли да се движат в т.нар "малък ринг", отчете Димитър Петров - директор на дирекция "Управление и анализ на трафика в Столична община. 

Нискоемисионната зона обхваща територията между булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий“, „Генерал Скобелев“, „Сливница“ и ул. “Опълченска”. Забраната се отнася за всички коли от първа и втора еко група и е валидна до 28 февруари. Глобата за нарушителите физически лица е 50 лева. 

"Само веднъж на дневна база ще бъдат санкционирани нарушителите. Ако на следващия ден навлязат със същия автомобил - те отново ще бъдат санкционирани", обясни Петров по БНТ. Процесът е напълно автоматизиран и се изпълнява от софтуер, допълни той. Автомобилите се засичат от камери и съответно се прави проверка, за да може да се наложи санкцията.

"Важно е да се каже, че ако имате издаден стикер за паркиране в зоната като живущ, не е необходимо да правите абсолютно нищо. Но ако нямате издаден такъв стикер, е необходимо да подадете заявление", обясни Петров. 

Санкциите ще бъдат налагани съгласно Закона за административните нарушения. За хората, които идват от провинцията, важат същите правила, заяви Димитър Петров. 

По думите му, независимо дали човек живее в София или в Пловдив, той трябва да подаде заявление за влизане в тази зона.

Кои коли не могат да влизат

Ако на стикера на предното стъкло при преминаване на годишен технически преглед е изписана категория 1 или 2, автомобиолът не може да влиза в центръа след 1 декември 2024 г. до 28 февруари 2025 година.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1057

    5

    danvan

    02.12 2024 в 12:51

    мяракта е правилна, макар и много закъсняла. Противно на мнението на Ганьо, карането на таралясник не е основно човеешко право. Има достатъчно градски транспорт с който да си свърши работа. Има и колела, има и електрички под наем.

    Така че квиченето "аз няма пари и трябва да карам таралясник" не минава!

    55

    4

    Джендо Джедев

    02.12 2024 в 12:13

    Човека,

    То по тая логика и цената на виното е дискриминация - като нямаш пари за Château lafite, пиеш "Памид".

    Ако се въведе квотен принцип, пак ще има хора, които ще са против със същия аргумент за дискриминация. Пътните данъци и застраховките също не са на квотен принцип.

    10212

    3

    Човека

    02.12 2024 в 11:54

    Управниците, първо се погрижете за повишаване на доходите както в държавите от които заимствате тези ограничения, и после ги налагайте. Това сега е чиста дискриминация на база социално положение.
    И как бих замърсил повече с колата си с 200 мг СО2 посещавайки центъра 5 пъти в годината по работа, от колкото някой със 100 мг СО2, но работещ там всеки ден и правещ по 10 тигела? Трябват квоти за всички за да е справедливо.

    2550

    2

    alfakentavur

    02.12 2024 в 11:50

    Е ти очакваш до 24 часа да се плащат тези глоби ли? И ако не я платя до ден-два - няма никога да я платя?

    -680

    1

    Октим

    02.12 2024 в 11:30

    Хубаво сте ги засекли, но колко от тях платиха? Сигурен съм, че 80 процента от нарушителите са (както винаги!) човек на някой НИКОЙ и ще се разминат с глобата.
     
    X

    Ахмед Доган - Вечната Амбър в политиката на прехода