Не, няма да ви убеждаваме, че ви трябва дигитална рекламна агенция. Само ще ви помогнем да прецените сами дали се справяте добре с маркетирането на своята дейност в онлайн пространството или допускате грешки, които трябва да се поправят с помощта на специалист.
За целта сме поканили Борислав Айтов, създател и управител на дигитална рекламна агенция Beshared, за да ни разясни с какви проблеми идват най-често клиентите при него и как да прецените дали и вие имате нужда от такава професионална помощ или се справяте отлично сами.
„Започваме с проблемите на компаниите, които най-често карат мениджърите им да се обръщат за помощ към нас. Понякога съвсем бърз и кратък анализ на онлайн кампаниите им е достатъчен да открием проблема, друг път се налага да изследваме и анализираме надълбоко причините, но винаги намираме недостатъците, които им пречат да постигнат желаните цели. Ето няколко примера:
1. Регулярно, но не достатъчно качествено съдържание в социалните мрежи
Често чуваме „Публикуваме постове всеки ден, но хората не ни следят!“
Проблемът не е в самото публикуване, а в съдържанието му. Качествено съдържание и 3-4 поста на седмица са способни да накарат хората да ви следват и коментират, но трябва да знаете от какво се интересуват те и как да им представите атрактивно своите продукти. За целта ние изследваме обстойно потребителските нагласи, интереси, поведение, конкурентите и тенденциите в брашна. Съдържанието, което създаваме за клиентите, винаги минава през призмата на техните потребители. Целим не просто запълване на фийда, но привличане и на хора. А това става с добър микс от текст, изображения и/или видео.
2. Активна, но неефективна реклама
Друг много често срещан проблем, е разходването на пари за реклама, която не постига целите си. Рекламата в Интернет е сред най-евтините реклами въобще, но тя е ефективна само, ако е прецизирана и се управлява правилно. Ако човек няма опит, може да сбърка в началото.
Предимството на рекламната агенция е, че разполага с маркетинг специалисти, които ежедневно създават, управляват и анализират ефекта от десетки рекламни кампании за своите клиенти. С малък бюджет могат да се постигнат големи резултати, стига да знаете как.
3. Липса на комуникация с последователите
Целта на всяка кампания е да привлечете клиенти, но мнозинството от хората вече не се доверяват безрезервно на всяко рекламно послание и предпочитат да разпитат и да проучват мнението на други потребители. Изключително лошо впечатление прави профил, в който липсва отговор на коментарите и въпросите на последователите. Например, когато някой се е оплакал или е задал въпрос, а администраторът на страницата не го е забелязал или още по-зле – пренебрегнал го е съзнателно.
Комуникацията с хората изисква време, но тя е съществена част от всеки онлайн маркетинг. Специалистите в Beshared проверяват по 2-3 пъти на ден наличието на коментари или въпроси в профилите и рекламните кампании на клиентите за които се грижат и отговарят своевременно, стараейки се по този начин да изградят силна положителна връзка и доверие между човека и бранда.
4. Липса на развитие във времето
Срещали сме се със създатели и представители на марки, които присъстват на пазара от години, но чиито профили са тотално неадекватни спрямо настоящите тенденции и състоянието на пазара. Един вид повтарят едно и също всяка година. Липсата на развитие и разнообразяване на съдържанието е своеобразен убиец на марката. Няма как да очаквате да ви намират нови хора, ако не изпъквате с нещо различно и оригинално.
5. Онлайн магазин с отлични продукти и обслужване, но малки продажби
Някои млади предприемачи смятат, че е достатъчно да създадат атрактивен онлайн магазин с качествени продукти и автоматично поръчките ще завалят. Но се оказва, че или сайтът няма добра оптимизация и не се показва в първите страници на търсачките, или рекламата му е крайно неефективна. Една добра дигитална рекламна агенция може веднага да оптимизира и двете, както и да даде предложение за атрактивен подход в рекламата, така че магазинът да изпъкне пред останалите на пазара.“, споделя в заключение Борислав Айтов.
И така, ако смятате, че тези 5 грешки не се отнасят до вашия бизнес, отговорете на следните въпроси, за да прецените все пак дали се справяте достатъчно добре с рекламирането на дейността си:
1. Проучвате ли редовно нагласите, нуждите и поведението на своите настоящи и потенциални потребители?
2. Отговаряте ли достатъчно бързо (в рамките на 24 часа) на коментарите и запитванията на потребителите в своя профил?
3. Следите ли своите конкуренти (ако имате такива)?
4. Реагират ли последователите ви със споделяне и/или коментар на публикациите ви?
5. Споделят ли клиентите ви положителни отзиви за вашите продукти в коментари, стори, собствени публикации?
6. Използвате ли ефективно опциите за реклама в социалните мрежи?
7. Привличате ли клиенти чрез рекламата си в социалните мрежи?
8. Откриват ли лесно клиентите сайта ви чрез търсачките?
9. Познавате ли термини като ROAS, LP, KPI, CPC, PPC?
10. Използвате ли всички трендове в социалните мрежи (видео на живо, видео реклама, Reels)?
Ако отговорите отрицателно на поне 50% от въпросите, си заслужава да се консултирате с маркетинг специалисти, за да оптимизирате и подобрите работата си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
4I4ATA
Работодатели против новия скок на минималната заплата
Неук
Вторият подготвителен тест за PISA се провали заради проблем с акаунтите
pr07ecH70r
Ваня Григорова: СОС се събира с предизборни цели, няма да присъствам
Nichevbu
Работодатели против новия скок на минималната заплата