Потребителите на YouTube предпочитат латиното

OFFNews 09 юли 2019 в 16:11 2650 0

Снимка YouTube

Няма по-добър измервател за световните музикални вкусове от YouTube. Всеки месец сайтът се радва на над 1,9 милиарда посетители, което го прави най-използваната музикална платформа от всички съществуващи.

Според статистиките и класациите на най-слушани парчета, потребителите предпочитат най-вече съвременната латино музика. Испанските песни оглавяват половината от класацията на топ 10 слушани парчета през годината. Първа в класацията е песента на Daddy Yankee & Snow - „Con Calma”, която има 1,15 милиарда преглеждания.

Песента на Ariana Grande “7 rings” е единствена, която е изцяло на английски език. Най-гледаното видео на певица е това на каталунката Rosalía със своята песен „Con Altura”. След излизането си песента беше на върха на класациите в продължение на 12 седмици.

Коментирайки промените в класациите и успеха на Rosalía, кореспондентът на Ню Йорк Таймс - Джо Коскарели, казва, че езикът вече не е бариера, световните ритми се смесват и свързват междукултурното сътрудничество, което печели почитатели във всички страни.

Изненадващо сред топ 10 се нарежда и женската група от Южна Корея “Blackpink”, която събира 468 милиона гледания на песента си „Kill This Love”. Сънародниците им - мъжката група BTS, заемат осма позиция за най-гледано видео на песента им „Boy With Luv“.

Изпълнителката от Индия Dhvani Bhanushali също бележи голям удар със своя хит „Vaaste Song“ - първата индийска песен, натрупала 50 милиона гледания за седем дни. 21 годишната певица е подписала с най-големия лейбъл в Индия – „T-Series”, който също така управлява втория по големина канал в света в YouTube.

“Глобализацията в музиката е факт“, коментира Хелена Коскински от фирмата за музикални анализи Nielsen. "С разпространението на стрийминг музикални услуги и неограничен достъп до международно съдържание, ние виждаме една трета от най-популярната музика в света като песни, които не са на английски език, а напротив - на испански, корейски, индийски и арабски език.“

Spotify и YouTube демократизират музиката, добавя Себастиан Крис, носител на наградата „Грами“, работил с Шакира, Луис Фонси и Глория Естефан.

Най-високо оцененият британски музикант от зрителите на YouTube е Сам Смит, чийто дует с Нормани “Dancing with a strager” се нареди на единадесето място в класациите.

Песните, публикувани преди 2019 г., продължават да записват гледания. Това например е „Despacito“ от Луис Фонси, която добавя 456 милиона гледания от януари, като достига до 6,3 милиарда преглеждания.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите