Groupe ADP иска да направи някои необходими уточнения във връзка с наскоро публикувани в медиите твърдения. По-конкретно, появиха се притеснения за това как проектът за концесия на летище София ще се отрази на летищните такси, цените на билетите и туризма в България. Опитът ни в Грузия бе описан като „много проблематичен“, а Загреб беше определен като поставен „в същата ситуация“.
Смятаме, че резултатите, постигнати на тези две летища говорят сами за себе си и че трябва да се придържаме към фактите.
Относно летище Тбилиси (Грузия) - Таксите на летището бяха определени и ясно дефинирани още в договора за концесията като част от тръжната процедура преди да бъде определен концесионера и се регулират като такива до момента. Трафикът на летището съществено се подобри. Между 2005 г. и 2018 г., броят на авиокомпаниите в Тбилиси, както и броят на дестинациите, са се увеличили повече от двукратно – от 19 авиокомпании през 2005 г. до 52 през 2018 г. и от 30 дестинации до 74 за същия период. Като цяло, трафикът в Тбилиси е нараснал шест пъти (с общо 589%) след началото на концесията, от 550 000 пътници през 2005 г. до 3.8 милиона пътници през 2018 г. Грузия се превърна в много предпочитана туристическа дестинация. Според Националната туристическа администрация на Грузия, броят на туристите е скочил от 2.8 милиона през 2012 г. до над 8 милиона души, очаквани през тази година, които ще похарчат над 3 милиарда щатски долара в страната.
По-конкретно по отношение на Грузинските авиолинии, трябва да се отбележи, че от 2005 г. те ползват намаление от 50% до 80% на всички изисквани услуги. Базираните в Тбилиси национални авиолинии, обслужващи над 500 000 пътници получават 5 щатски долара намаление на всеки пътник, а на този етап Грузинските авиолинии са единственият национален авиопревозвач, който получава такова намаление. Базираните в Тбилиси авиокомпании също получават намаление от 30% за излитане и кацане, и отново Грузинските авиолинии се ползват от него. И също така, Грузинските авиолинии ползват специална тарифа за вътрешни полети от 2010 г. Това предимство дава на авиокомпанията възможност съществено да намали разходите за вътрешните операции.
Не на последно място бихме искали да подчертаем нашето твърдо намерение да обслужваме Грузия и гражданите й, което беше ясно заявено с факта, че дори по време на военните действия през 2008 г., и двете летища продължиха да функционират.
Относно летище Загреб (Хърватия) – Само за четири години (от 2014 г. до 2018 г.), бяха открити 15 нови дестинации, а трафикът се увеличи с 37%. Освен това, през 2017 г. международното летище в Загреб спечели титлата „Най-подобрено летище“ в проучването „Качество на летищата“, проведено от Международния съвет на летищата. През 2018 г. международното летище в Загреб бе удостоено с приз „Най-добро европейско летище“ в своя мащаб и категория.
Ние сме световен лидер в летищното управление и се стремим да изграждаме взаимно полезни дългосрочни бизнес партньорства. Придържаме се към фактите и цифрите и се гордеем с резултатите, които постигаме. Днес повече от всякога, за нас би било чест да имаме шанса да развием Летище София.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
ГЕРБ към ПП-ДБ: Не е правилно срещите да са през социалните мрежи и медиите
случайно прочетох
Борисов с нова оферта към ПП-ДБ. Предлага ген. Атанасов да стане шеф на парламента
GB
Номинациите на Тръмп: Още от Фокс нюз и ветеран от футболната лига за строителството
Джендо Джедев
Борисов с нова оферта към ПП-ДБ. Предлага ген. Атанасов да стане шеф на парламента