„Дунав мост“ е ключова транспортна артерия, която не само свързва България и Румъния, а е част от трансграничния транспортен коридор № 9 и играе решаваща роля за европейската свързаност. Основният ремонт, който стартираме днес, е с неотложна необходимост, която трябва и ще бъде изпълнена с висок професионализъм и отговорност. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова.
Тя даде старт на основния ремонт на съоръжението. Сред гостите на церемонията бяха областният управител на Русе Драгомир Драганов, кметът на Община Русе Пенчо Милков, заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, посланикът на България в Румъния Радко Влайков, консулът на Румъния Даниел Мазилу, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев, изпълнителният директор на „ГБС Инфраструктурно строителство“ инж. Георги Кичуков и други представители на местната и централна власт в двете страни.
Министър Коритарова напомни, че историческият мост не е ремонтиран от построяването му преди 70 години. Тя допълни, че много преди началото на същинските строителни дейности са направени задълбочени анализи от страна на АПИ и са взети всички предпазни мерки, за да може да не се затруднява трафикът по време на активния летен туристически сезон. Изследвани са възможните евентуални затруднения и са предприети всички мерки те да бъдат избегнати.
„Благодаря за подкрепата и разбирането за необходимостта от ремонта на нашите партньори от Румъния. Вярвам, че заедно, с общи усилия, те ще успеят и максимално бързо ще се предприемат действия за пускането на фериботната връзка Русе - Гюргево. Нашите разчети показват, че тя ще облекчи тежкотоварния трафик с между 20 и 30%, което ще позволи на румънските туристи, които ние ценим високо у нас, по-бързо придвижване. Нашето разбирателство с Румъния е знак на добросъседство, сътрудничество и взаимопомощ. Като съседи винаги трябва да разчитаме едни на други, а най-добре е да имаш добър съсед“, каза инж. Коритарова.
Регионалният министър увери, че за по-добър синхрон между всички отговорни институции, свързани с ремонта и трафика, ще продължат регулярните съвместни срещи и по време на строителството, за да координират действията си и своевременно да се подава информация към всички пътуващи, ако се налага промяна в графика на работа или пък трябва да се изпълняват дейности, които налагат затварянето на целия мост.
На необходимостта от по-добра свързаност между България и Румъния акцентира в словото си българският посланик в Румъния Радко Влайков. Той обърна внимание на факта, че в момента на река Дунав между България и Румъния има само 2 моста и 5 ферибота. Той подчерта виждането на еврокомисаря Валеан, че държавите са имали достатъчно време да уведомят своите граждани за предстоящите дейности. След няколко пъти отлагане състоянието на моста вече предизвиква опасност от сериозни инциденти и изисква веднага да бъдат започнати ремонтни работи, каза още посланик Влайков. И изрази надежда, че думите му ще бъдат предадени на румънската страна.
Кметът на Русе Пенчо Милков отбеляза, че мостът е не просто транспортно съоръжение, но е възможност за братска и приятелска връзка между хората в Русе и Гюргево, между България и Румъния, което се усеща в най-силна степен.
Строителните дейности по време на основния ремонт на Дунав мост при Русе ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението. На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. Строителните работи ще се извършват в 6 етапа. В първите два е основният ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.
За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира. Габаритът и височината на съоръжението не позволява безопасна работа през нощта, а опазването на живота и здравето на пътуващите и на строителите на обекта е най-важна. Ако изпълнението на някои дейности може да се извърши безопасно през тъмната част на денонощието, това ще бъде направено.
Трасето на българската територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години – през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост“. Стойността на договора е 44 877 228,68 лв. с ДДС и средствата са от бюджета на АПИ. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл“. Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)