Virgin Australia стана първата голяма корпоративна жертва на Covid-19 в Австралия.
Втората най-голяма авиокомпания в страната потвърди, че вече единствено доброволци поддържат административната ѝ дейност, след като миналия месец превозвачът спря почти всичките си полети. Компанията вече е натрупала дълг в размер на 5 милиарда австралийски долара (3.17 милиарда щатски).
Авиокомпанията сега търси нови купувачи и инвеститори, след като не успя да получи заем от австралийското правителство.
Главният ѝ изпълнителен директор Пол Скур заяви: "Нашето решение днес касае осигуряването на бъдеще за Virgin Australia Group и излизането ѝ на другия бряг от кризата с Covid-19. Австралия се нуждае от втората си авиокомпания и ние сме решени да продължим да летим".
Междувременно сър Ричард Брансън - чиято авиокомпания Virgin group е съсобственик на Virgin Australia - предложи карибски остров като допълнително обезпечение за получаване на спасителна помощ от британското правителство за Virgin Atlantic. То бе потърсено, след като Канбера отхвърли искане от компанията за заем в размер на 1.4 милиарда австралийски долара.
Virgin Australia е притежавана от съсобственици, сред които правителството на ОАЕ, Сингапурските авиолинии, китайският конгломерат HNA и групата на сър Ричард Брансън. В авиокомпанията работят около 10 хил. души. Засегнати са още около 6000 души от бизнес организации, чиято работа е свързана с тази на Virgin Australia.
Консултантската фирма Deloitte вече започна процеса по преструктуриране на дълга с цел издължаването на кредиторите и намирането на купувач, като се очаква групи с частен капитал да проявят интерес.
Потребителски организации и местни политици изразиха опасения, че ако авиокомпанията не бъде спасена, националният превозвач Qantas ще стане почти монополист в Австралия, където въздушният транспорт е критично важен заради огромните разстояния между големите крайбрежни градове. На практика той е единственият практичен начин за бързо придвижване между тях.
Преди Virgin Australia е изпълнявала около 31% от вътрешните полети, а Qantas е контролирала около 58% от пазара.
Дългосрочните загуби на Virgin Australia се разглеждат и като голям удар по туристическата индустрия на Австралия, която е двигател на БВП.
Преди затварянето си Virgin Australia летеше с около 130 самолета до 41 дестинации - повечето вътрешни, но също обслужваше и международни полети до Нова Зеландия, Бали, Фиджи, Токио и Лос Анджелис.
В момента над 90% от международните полети по света са спрени заради пандемията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България