До 10 юни ще се приемат документи за концесията на Летище "Пловдив", съобщава Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, предаде БНР.
До мярката на транспортното министерство се стигна, след като не се появи кандидат за концесионер на летището.
Представители на "Бизнесът Пловдив" са поискали, ако до 10 юли отново не се появи концесионер, общината да предприеме необходимите действия за възстановяване собствеността на летището. Това стана ясно след срещата на пловдивския кмет Здравко Димитров с представителите на сдружението.
От пловдиската община посочват, че летището е важен фактор за утвърждаването на града като национален лидер в развитието на производствата и индустриалните зони, както и в търговията и логистиката.
"Администрацията ще работи така, че нейният интерес да бъде гарантиран във всеки един случай", увери Димитров.
Срокът за концесията е 35 години, като при оценяването на участниците техническото предложение ще има относителна тежест 55%, 45% ще бъда финансово предложение.
Концесията за летището беше представена на редовно заседание в Министерски съвет в края на февруари.
"Минималните изисквания към участниците са практически опит в експлоатацията на международно летище с пътникопоток не по-малък от 450 000 пътници на годишна база в рамките на не по-малко от 5 години през изминалите 10. Основният капитал на участниците трябва да бъде не по-малко от 1 млн. лева, а размерът на пазарната стойност на дълготрайните материални активи да не е по-малък от 40 млн. лева", заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
Участниците трябва да са съфинансирали поне един проект, чиято стойност надвишава 10 млн. лева през последните 10 години и да имат опит и при привличането на финансови средства.
Очаква се инвестициите да бъдат не по-малко от 100 млн. лева.
Това е поредната концесионна процедура за аерогарата във втория по големина град у нас. През 2018 г. за концесионер на летище Пловдив за срок от 35 години бе избран консорциум между китайската компания "Хайнан" и българската "Пловдив еърпорт инвест". Обещанието бе за инвестиции в размер на 79 млн. евро и фиксирано концесионното възнаграждение - 600 хил. лв. на година плюс фиксиран и плаващ процент от реализираните приходи.
Консорциумът обаче отказа да подпише договор.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург