Няма риск България да загуби средства по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ). Това се казва в позиция на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
От ведомството отговориха по повод статия на OFFNews за това, че констатациите са направени от Сметната палата след одит. В доклада като проблемен е посочен проектът за магистрала "Струма".
В писмото на министерството се посочва:
Във връзка с доклад на Сметната палата, че съществува риск България да загуби европейско финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ), заявяваме, че риск от загуба на средства по програмата не съществува. Основание за това е значителният напредък по програмата съпоставен към периодът на проверка от Сметната палата – от 1 януари 2014 г. до 31 декември 2016 г. Към днешна дата договорените средства по ОПТТИ са близо 50% от общия бюджет на програмата, процентът на платените суми БФП е близо 10% или 186 млн. евро, а сертифицираните средства са 6%.
От началото на 2017 г. вече има сертифицирани средства както по първа, така и по втора приоритетна ос на ОПТТИ, които финансират железопътните и пътни проекти. За първи път правилото N+3 ще бъде приложено спрямо сертифицираните разходи до края на 2017 г. към определения бюджет за 2014 г. по ОППТИ, който праг вече е достигнат и не съществува опасност от загуба на средства.
По програмата се финансират 6 големи проекта, които формират почти 88% от бюджета й. До края на годината трябва да стартират тръжните процедури за всички големи проекти. По този начин забавянето на изпълнението на железопътните проекти „Пловдив-Бургас“-Фаза 2 и „Елин Пелин – Костенец“ се очаква да бъде преодоляно.
АМ „Струма“ е основният проект в пътния сектор, като той е разделен на две части и на одобрение подлежат два отделни формуляра за кандидатстване. Единият е за Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница“, а вторият е за Лот 3.2 на магистралата. Формулярът за кандидатстване за Лотове 3.1, 3.3 и тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече е одобрен на национално ниво и на 1.06.2017 г. бе изпратен за одобрение от Европейската комисия. Основните проблеми са свързани с Лот 3.2, които са комплексни – екологични, срок за изпълнение, както и осигуряване на необходимото финансиране
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода