Въпреки безпрецедентната криза в авиацията, вследствие на пандемията, операторът на летище София „СОФ Кънект" стои твърдо зад инвестиционната си програма и спазва всички условия по концесионния договор. На 17 септември дружеството е представило в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията Генералния план за развитието на аерогарата. В него детайлно са описани фазите и инвестициите, които ще бъдат направени. По процедура, след одобрение от страна на държавата, ще започне работа по ключовите проекти, които ще доведат до трансформацията и модернизацията на летището. Това се казва в позиция на фирмата концесионер на столичното летище.
Вчера в интервю за Медиапул министърът на транспорта Христо Алексиев отправи остри критики към концесионера на столичната аерогара и обяви, че бизнесмена Кирил Домусчиев държи 20 процента от собствеността в дружеството концесионер, докато посоченият в документите оператор летище Мюнхен реално не участва.
Предложените инвестиции за първите пет години в размер на 43 млн. евро, които включват цялостно обновяване и промяна на облика на Терминал 2, получиха одобрение вчера. Желанието на концесионера е да се работи прозрачно и в съответствие със законовите изисквания, а крайната цел е да бъдат избрани най-добрите изпълнители и доставчици на услуги и продукти. Планирането, проектирането и възлагането на поръчки изискват технологично време, необходимо за постигането на оптимални резултати, обясняват от „СОФ Кънект".
От фирмата уточнават, че висшият й мениджърски екип е международен и е съставен от доказали се професионалисти с многогодишен световен авиационен опит.
Изпълнителният директор е от Испания, има двама французи и двама българи. Летище Мюнхен има четирима представители на ключови позиции. Въпреки че изграждането на втора писта не е включено в концесионния договор, операторът на летище София работи по този проект съвместно с Министерството на транспорта, посочват още от компанията концесионер.
От „СОФ Кънект" твърдят, че имали ясна визия и конкретен план за това как ще постигнат целите си, включително за изграждане на нов терминал и всички останали инвестиции в летището през следващите години.
Ще продължим да работи успешно и в сътрудничество с Общината, държавните институции, авиокомпаниите и всички заинтересовани страни, защото страната ни заслужава модерно летище и устойчива среда за чуждестранни инвестиции, заявяват от дружеството.
Междувременно свое становище разпространи и фондът Meridiam, основен акционер в „СОФ Кънект".
Във връзка с коментари, публикувани в българските медии, потвърждаваме, че акционери в дружеството SOF Connect AD, концесионер на летище София, са Meridiam, които притежават пряко 99% от капитала и акциите, както и австрийската компания Strabag, която има 1%. Няма никакво участие на български граждани или фирми както в SOF Connect, така и в Meridiam, заявяват французите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода