''Достъпно за вас'': Минимум 50 храни с по-ниски цени от утре в големите вериги

Първият етап от кампанията включва големите вериги, а във втория ще се включат и пo-малки магазини

OFFNews 14 ноември 2023 в 09:40 5860 1

Достъпно за вас

Снимка Министерство на икономиката

Логото на кампанията

Започва кампанията "Достъпно за вас". Цените на минимум 50 хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили в кампанията на Министерството на икономиката и индустрията, ще бъдат по-ниски от утре.

Всички намалени стоки ще бъдат брандирани с логото "Достъпно за вас", уточниха от ведомството. То ще бъде до стоката, която е предложена в конкретната седмица, както и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да се предложи дадената стока.

Министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов заяви, че инициативата започва в партньорство с повечето от по-големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални магазини.

Целта е да се гарантират най-достъпните цени на дадени стоки от малката потребителска кошница и да се постигнат tрайно ниски цени за българските потребители, каза Богданов, предаде БТА.

Началото на инициативата на икономическото министерство трябваше да започне от 1 ноември, но имаше забавяне заради липса на становище на Комисията за защита на конкуренцията по декларацията за партньорство с търговските вериги, които проявяват интерес към включване в кампанията "Достъпно за вас".

Всяка седмица в министерството ще се прави анализ на динамиката на цените. Потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и да видят откъде могат да го закупят на сайта на ведомството.

Първият етап от кампанията включва големите вериги, тъй като те са с най-много търговски обекти в цялата страна и поевтиняването ще се отрази на повече хора.

На втория етап започват разговори и с регионалните вериги и с малките магазини. Министерството на икономиката продължава диалога с всички потенциални партньори, които проявяват желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място, каза Богдан Богданов.

Инициативата се реализира в партньорство между Министерството на икономиката и индустрията и всеки отделен бизнес оператор, доброволно приемащ условията на инициативата, и обхваща осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно: хляб, захар и зърнени храни, включващи брашно, хляб, тестени изделия, макарони, захар, варива, включващи ориз, зрял боб, леща, грах, нахут, месо и месни продукти, включващи прясно свинско месо, прясно пилешко месо, риба, малотрайни колбаси, трайни колбаси, мляно месо (кайма), мляко, млечни продукти и яйца, включващи прясно мляко между 1 процент и 4 процента масленост, UHT млека, кисели млека, кашкавал, сирене бяло саламурено, извара, яйца, плодове, включващи ябълки, грозде, цитрусови и южни плодове, други пресни и замразени плодове, зеленчуци, включващи домати, краставици, зеле, пипер, зрял лук, чесън, праз, кореноплодни зеленчуци, листни зеленчуци, други пресни зеленчуци, картофи, консервирани зеленчуци и продукти на зеленчукова основа, животински и растителни масла и мазнини, оцет и сол, включващи млечни масла, олио, оцет, сол.

По време на първото издание на форума за модерна търговия, организиран от Сдружението за модерна търговия, Богданов каза, че хоризонтът на инициативата е осем месеца.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки