България е шестият най-голям износител на електрически велосипеди в Европа, a най-много произведени и сглобени у нас колела отиват за Германия, Румъния, Италия, Франция, Гърция и Полша.
Това показват данните от анализ на Института за пазарна икономика, представен от Лъчезар Богданов, главен икономист в института на онлайн пресконференция. На нея присъства и Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.
Най-бърз ръст в износа за периода 2014-2019 г. бележат велосипедите и мотопедите с помощен двигател. В тази група износът за 2019 г. възлиза на 196 млн. долара.
Институтът се е фокусирал изцяло върху възможностите за малкия и среден бизнес в 54 продуктови групи с идентифициран висок потенциал, обхващащи 22% от общия износ на България през 2019 г. и пазарите им в 27 страни.
"Ползите от анализа са много, но данните от него ще спомогнат най-вече за адаптирането на родните предприятия в новосъздалите се икономически условия от пандемията COVID-19", заяви Бойко Таков.
За развитието на бизнеса е най-важно образованието, защото, за да се развие дадена компания, тя трябва да е наясно с всички възможности, които стоят пред нея. Заедно с Министерство на икономиката и Института за пазарна икономика се постарахме да анализираме и покажем на бизнеса накъде да се насочи особено в тази ситуация, допълни той.
От думите му стана ясно, че скоро ще стартира проект за изготвянето на серия видео-уроци, които ще са насочени към собствениците на малкия и среден бизнес.
Те ще представят теми, свързани с интернационализация и начините за осъществяване на износ. Инициативата ще се осъществи в рамките на Експортен хъб България и с помощта на 16-те организации учредители – работодателски организации, клъстери, висши училища и други.
България и други страни от региона на Централна и Източна Европа бързо заемат пазарен дял в доставките на някои електрически съоръжения и компоненти, включително акумулатори, печатни платки, ел. нагреватели, като в този сектор основните конкуренти са доставчици извън ЕС, предимно Китай и други страни от Азия, обясни Богданов.
Страната ни също така се специализира в доставките на медицински и измервателни и измервателни инструменти, като заема исторически сериозните позиции в развити индустриални страни като Швейцария, САЩ и Япония.
Родните предприятия биха могли да се реализират успешно в страните-съседки, а именно: в Румъния с продажба и части за машини и автомобили, в Гърция – със стоки, обслужващи домакинства и туризъм като мебели, осветителни тела и др., в Сърбия и Северна Македония – с машини, съоръжения, електроуреди, резервни части и акумулатори.
Сред добрите възможности за реализация на българските МСП са пазарите в Мароко и Тунис като бързоразвиващи се икономики, Израел, която има нарастваща интеграция с икономиките на ЕС, ОАЕ, Саудитска Арабия, Република Корея и Виетнам.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15614
2
26.06 2020 в 16:02
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17158
1
26.06 2020 в 16:02
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Момче и момиче са открити мъртви в жилище в Благоевград
Мениджър в схемата BETL: Ние също сме жертви на измамата, страхуваме се за живота си
Пътници вървяха пеша по релсите на новооткритото метро в Солун заради инцидент (видео)
Спас Малинов, който оцеля от лавината, погубила 11 души