Quantcast

АПИ спря търга за най-големия тунел на "Струма", може да изгубим милиони от Европа

OFFNews Последна промяна на 06 април 2017 в 11:30 5658 3

Агенцията за пътна инфраструктура е спряла търга за най-големия тунел на автомагистрала Струма - "Железница", за който бе обявена огромна обществена поръчка на стойност 250 милиона лева.

Съоръжението трябва да бъде изградено до 2022 година. Ако това не се случи, България ще загуби европейските средства, отпуснати за изграждането му.

Официално съобщение от пътната агенция какви са причините за прекратяване на търга няма, но новината съобщи в профила си във Фейсбук бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Обществената поръчка за най-дългия и важен тунел "Железница" е на стойност 250 млн. лв. Процедурата е прекратена с решение на директора на агенцията инж. Пирин Пенчев. АПИ е спряла търга заради нарушения. В решението за прекратяване пише, че са открити нарушения в документите по търга, които са от януари 2016 година. Освен това било открито сгрешено разяснение на Национална компания  „Стратегически инфраструктурни проекти“, свързано със стойността на тунела, която е 250 милиона лева.

Директорът на Пътната агенция Пирин Пенчев, назначен от служебното правителство, е подписал документите за спиране на търга във вторник

Сред причините Пенчев да спре търга са още, че в процедурата било позволено офертирте, които превишават прогнозната стойност, също да може да се разглеждат, което може да доведе до много висока цена. 

В хода на процедурата било констатирано, че част от представеното техническо предложение на участник в процедурата липсва, тоест е изчезнало.

Действията на АПИ противоречат на думите на служебния министър Спас Попниколов от миналата седмица, че е разпоредил да се избере изпълнител за изгражданетона тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.

Лиляна Павлова от ГЕРБ отговори на спирането на търга с пост във Фейсбук:

Процедурата за тунела „Железница” е прекратена, това може да бъде фатално за изграждането на АМ „Струма“. 

"С крайно учудване разбирам, че процедурата за тунела „Железница”, като част от лот 3.1. на АМ „Струма”, е прекратена. Несериозно и будещи недоумение звучат мотивите на ръководството на АПИ за прекратяване на изключително важния търг за ключовия приоритет обект, финансиран със средства от ЕК. Осъзнава ли ръководството на АПИ и служебният министър на регионалното развитие и благоустройството сериозността от прекратяване на процедура на стойност 250 млн.лв. и рискът от голямо закъснение за изграждането на автомагистралата? Осъзнава ли ръководството на АПИ и служебният министър на регионалното развитие и благоустройството, че това решение може да бъде фатално за окончателно изграждане на „Струма” и България да се наложи да загуби стотици милиони от Европа? Каква е причината за коренно сменената позиция на служебния министър Спас Попниколов , който беше разпоредил в края на февруари да има избран изпълнител на 31 март 2017 г.

Липсва ли наистина документация по обществената поръчка, както това е посочено в самото решение за прекратяване? Означава ли това, че ръководството на АПИ не е създало необходимата организация за съхранение и опазване на документацията по търга? Има ли връзка тази липса на документация с промяната в състава на оценителната комисия предвид, че самият служебен министър преди да стане министър беше външен експерт в нея? Дължи ли се това на смяната му с друг външен експерт и кой е той? Кой го предложи, по какъв начин е станала смяната, притежава ли това лице необходимата професионална експертиза да бъде член на оценителната комисия? Стефан Гайтанджиев ли е външният експерт и бил ли е част от ръководството на АПИ заедно с Пирин Пенчев по време на тройната коалиция, на която ЕК спря всички пари? Не е ли това отново и Все въпроси, на които служебният министър Спас Попниколов и настоящето ръководство на АПИ дължат бърз и смислен отговор! Това ще бъдат и първите ми парламентарни въпроси към служебния министър Спас Попниколов в първия ми работен ден като народен представител в 44-то Народно събрание!