Рали Дакар 2023 вече преодоля първата си седмица и участниците се радват на заслужен почивен ден. Голямата новина след етап 6 бе отпадането на Стефан Петерханзел, който катастрофира, а малко след него на същото място пострада и съотборникът му Карлос Сайнц, който обаче, успя да продължи надпреварата.
Заради лошото време, организаторите трябваше да отменят седмия етап за мотоциклети и ATV-четириколки, а Сайнц отново преживя кошмар, след като трябваше да даде части за окачването на съотборника си Матиас Екстрьом и на свой ред да чака часове за сервизния камион на отбора.
Така, можем да кажем, че и тазгодишната авантюра на Audi приключи и отново Toyota ще доминира в пустинния маратон. Най-вероятно отново и с Насър Ал Атия, който върна газта в етап 7 на рали Дакар 2023, но в етап 8 отново бе сред най-бързите. Катарския ветеран има солиден аванс пред съотборника си Хенк Латеган, а топ 3 в генералното е за друг пилот на Hilux, макар и от отбора Overdrive – Лукас Мораес.
Себастиан Льоб не се отказва и тази година да е на подиума, като в седмия етап не можа да се раздаде, но в осмия взе нова етапна победа. Френският пилот на BRX е четвърти във временната подредба при автомобилите, на половин час след Мораес, но ще натиска до самия финал.
При мотоциклетите, след непредвидената почивка, етап 8 бе най-добър за Рос Бранч (Hero Motorsports), който надделя над Даниъл Сандерс (GasGas) и Мейсън Клейн (BAS KTM).
И докато Бранч е повече от далеч от каквито и да е сметки за доближаване до подиума, то в челото на временното класиране е „пълна лудница“. Водач все още е Скайлър Хоулс с Husqvarna, който разполага с нищожна преднина от едва 13 секунди. И то не пред един, а пред двама свои съперници – Кевин Бенавидес от заводския тим на КТМ и частният пилот Мейсън Клейн.
Тримата фаворити, обаче, са притиснати от още пилоти – четвъртият в генералното Тоби Прайс (КТМ) е на 2 минути зад водача, а петият – Пабло Кинтания (Honda) е на по малко от три минути зад Хоулс. В сметките влиза и 6-ият Адриан Ван Беверен, който пък е на едва 4 секунди зад съотборника си Кинтания. Нелоши шансове имат също Даниел Сандерс и Хоан Бареда, които са със 7 минути изоставане от лидера на две колела.
При камионите, пилотите на Iveco Янус Ван Кастерен и Мартин Мачик размениха по една етапна победа в двата дни преди почивката, но на върха продължава да е Алиш Лопрайс. Чешкият пилот на Praga финишираше близо до победителите, но не може да диша много спокойно: Мартин Ван ден Бринк продължава да е на четвърт час зад него и развоят на ралито тепърва предстои.
Мартин Мачик от своя страна се е амбицирал да влезе в челната тройка и дори хвърля едно око към победата в рали Дакар 2023. Чехът все още е 4-и в генералното класиране, но вече на едва половин минута за Ван Кастерен. Пасивът му спрямо Лопрайш, обаче, е 38 минути и ще трябва да дава много газ или да разчита на проблеми при двамата най-бързи, за да се изкачи нагоре в подредбата.
В клас ATV Александр Жиру е „бетониран“ лидер с час и 23 минути аванс след втория в класирането, което му позволява да кара по-внимателно и спокойно. В клас Т3 при компактните бъгита-прототипи интригата ще е между водача Гийом де Мевиус и Оустин Джонс, които са на 3 минути разлика. Всички останали са с поне час-два зад двамата пилоти. В клас Т4 SSV четирима пилота имат шанс за титлата, като водач преди почивката е Рокаш Бачюшка.
В паралелно провеждащото се рали Dakar Classic, лидер продължава да е испанецът Хуан Морера. Морера води пред сънародника си Карлос Сантоаллала, а трети е Дирк Ван Ромпуй от Белгия. И тримата пилоти са с автомобили Toyota.
След почивния ден в Рияд, рали Дакар 2023 рестартира с 358-километрова обиколка около саудитската столица, преди да се впусне в дебрите на пустинята Руб ал Хали.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста