Себастиан Льоб в топ 3 след победа в етап 9 на рали Дакар 2023

Ал Атия и Toyota твърди лидери, Сайнц и Audi са големите губещи

Христомир Николов 11 януари 2023 в 11:18 3346 0

Себастиан Льоб

Снимка Red Bull content pool

Себастиан Льоб

След почивен ден в Рияд, рали Дакар 2023 рестартира с деветия си етап. Отсечката, с дължина от 358 километра се оказа доста предизвикателна, особено в частта си, в която трасето бе залято с вода след проливните дъждове от предходните дни. Това доведе и до сериозни проблеми при някои участници, които загубиха време, затъвайки в калните езера.

Изключително успешен за автомобилите Prodrive Hunter се оказа етаапът от столицата на Саудитска Арабия до Харад. Пилотът на BRX Себастиян Льоб грабна третата си етапна победа в тазгодишния маратон, а втори и трети за деня се класираха Валдотас Зала и Герлен Шишри.

С триумфа си в обиколката около Рияд, 9-кратният WRC шампион успя да се изкачи до третото място в генералното класиране при автомобилите, благодарение също и на големите премеждия за Хенк Латеган (Toyota), който изпадна от челото на маратона. Льоб изостава с малко повече от 20 минути от втория в подредбата Лукас Мораес, като със сигурност ще атакува „среброто“ в тазгодишното рали.

За момента, като твърд лидер се очертава Насър ал Атия, който е на път да вземе своята пета титла в „Дакар“ и трета за Toyota. Катарецът има аванс от час и 22 минути спрямо Мораес, като свали леко темпото и кара малко по-внимателно. Въпреки това бе сред най-бързите 10 за деня.

На съвсем други полюс се развиват нещата за тима на Audi и по-конкретно за Карлос Сайнц. Испанецът вече преживя катастрофа преди почивката, плюс забавяне заради помощ на колегата си Матиас Екстрьом, но трябваше да изживее още един кошмар. Само на 6 километра след старта, Сайнц обърна болида си по таван след скок. И реши да сложи край на участието си в рали Дакар 2023 заради силни болки в гърба.

Матадорът бе качен на хеликоптер, за да бъде откаран в болница за преглед, но малко след това реши да се върне при навигатора си Лукас Круз и да изчака сервизния камион на отбора, за да продължи участието си. Вижте видео от инцидента:

В крайна сметка Карлос Сайнц успя да се придвижи до бивака на ралито, но с натрупаните наказания и изоставане вече е извън топ 100 при автомобилите. Не са по-розови нещата и за другия пилот на Audi Матиас Екстрьом, който въпреки силното си каране в етап 9, където завърши четвърти, е на 27-о място в генералното, на над 7 часа след лидера Ал Атия.

Кошмарен ден имаше и ветеранът в класа на мотоциклетите Хоан Бареда. Испанецът падна тежко още в 16-ия километър на етапа и бе откаран в болница заради силни болки. Така, пилотът с почти 30 етапни победи в „Дакар“ за пореден път се прости с мечтата си за титлата на 2 колела.

Най-бърз в етапа бе Лучано Бенавидес от тима на Husqvarna, който надделя над Тоби Прайс (КТМ) и съотборника си Сакйлър Хоулс. Лучано, обаче, е едва седми в генералното, където пък брат му Кевин Бенавидес, който кара за КТМ, е на трета позиция. Хоулс продължава да е лидер, но разликата му с Прайс е едва 3 секунди и интригата при мотоциклетите си остава заплетена.

При камионите, в етап 9 на рали Дакар също имаше големи губещи. В случая това бяха пилотите на Iveco Мартин Мачик и Мартин Ван Ден Бринк, които заедно с още няколко състезатели в класа затънаха на 136 километра след старта. Така чехът изгуби над 50 минути, а холандецът близо 40, което попари надеждите им за по-добро класиране.

Лидер в генералното продължава да е Алеш Лопрайс (Praga), който има близо 27 минути аванс пред Янус Ван Кастерен (Iveco). Ван Ден Бринк е трети, с 46 минути изоставане от водача, а Мачик е на четвърто място, с час и 18 минути пасив.

Без драма в класа на ATV-четириколките, твърд лидер продължава да е Александър Жиру, който може да се поздрави с час и 19 минути преднина спрямо Франциско Морено. В класа на малките прототипи Т3 водач продължава да е Гийом Де Мевиус, а при SSV-бъгитата в Т4 Рокаш Бачушка удържа фронта пред съперника си Ерик Гочжал.

В Dakar Classic 2023 Хуан Морена с Toyota продължава да води пред сънародника си Карлос Сантаолала, но разликата в наказателните точки помежду им продължава да намалява.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на Сирия - страната, която всички искат да контролират