Етап 11 на рали Дакар 2023 предложи първата част на така наречения „маратон“, при който състезателите нямат право на помощ от сервизните си екипи след финала на отсечката. Това предполагаше в трасето с дължина от 274 километра в пустинята Empty Quarter лидерите в отделните класове да са по-внимателни. Въпреки това изненади и драми не липсваха.
Започваме с мотоциклетите, които традиционно са най-динамичната категория в пустинната надпревара и всеки ден се случва нещо ново. Отсечката бе спечелена от Лучано Бенавидес (Husqvarna), който надделя над Даниел Сандерс (GasGas) и Тоби Прайс (КТМ), съответно с минута и половина и почти две. В генералното класиране, обаче, аржентинецът е на 6-а позиция, с над 18 минути изоставане от водача.
А новият водач във временната подредба на 2 колела е Сакйлър Хоулс от тима на Husqvarna, който завърши етапа с 4-о време. Това, в комплект с едноминутно наказание за Тоби Прайс, бе достатъчно за американеца да се върне на върха на класирането в рали Дакар 2023. Разликата между двамата, обаче, е едва 28 секунди. Топ 3 допълва Кевин Бенавидес (КТМ), който даде 10-време в маратонската отсечка.
При автомобилите, Себастиан Льоб взе четвърта поредна етапна победа (и общо 5-а тази година), а болид на Prodrive – този на Герлен Шишри, донесе двойна етапна победа за британската фирма за спортни автомобили. Единственият пилот на Audi, останал в надпреварата – Матиас Екстрьом, бе третият най-бърз за деня.
С поредния си добър ден, Льоб сериозно се прицелва във второто място на рали Дакар 2023. Разликата му с Лукаш Мораеш вече намаля до под 10 минути, като французинът ще натиска до финала, за да грабне „среброто“ в маратона.
Самият Мораеш е една от приятните изненади в тазгодишната надпревара. Това е дебютно участие на бразилеца в „Дакар“, но това не значи, че той няма опит. 32-годишният пилот е двукратен национален шампион на Бразилия в рали-рейда, като е печелил два пъти едно от най-големите и тежки състезания в Южна Америка – Dos Sertoes. Негов навигатор е Тимо Готшалк, който има огромен опит в пустинните надпревари, включително титлата през 2011 година като ко-пилот на Насър ал Атия.
И като споменахме Ал Атия, катарецът е все по-близо до победата тази година. Пилотът на Toyota e с практически несломима преднина от над час и 20 минути спрямо Мораес, като в етапа отново заложи на сигурно и финишира с 5-о време.
Нетипично, изключително динамична се очертава и битката при камионите. Мартин Ван Ден Бринк бе най-бърз в маратонския етап, а лидерът в генералното класиране Янус Ван Кастерен изгуби над 21 минути в отсечката. Така, разликата между двамата холандски пилоти на Iveco се стопи до едва минута и 12 секунди. И нещата в класа на тежкотоварните тепърва ще се решават.
Драма имаше и при ATV-четириколките, където движещият се на трето място в генералното класиране Мануел Андухар отпадна заради технически проблеми. Александър Жиру продължава да е безапелационен лидер, с близо час и половина аванс пред Франциско Морено.
Драматичен обрат имаше и в класа на компактните прототипи Т3. Доскорошният лидер в надпреварата Гийом Де Мевиус загуби близо час и половина в етапа заради авария на болида му и така се свлече до третото място в класирането. Лидер там е вече Остин Джоунс, който има преднина от 55 минути пред сънародника си от САЩ Сет Кинтеро.
Без промяна са нещата в клас Т4 SSV и в рали Dakar Classic, където лидери продължават да са съответно Рокаш Бачушка и Хуан Морера. Етап 12 на рали Дакар 2023 ще предложи 185 състезателни километра.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург