По-скъпото паркиране в София отива на съд

Нели Чолашка 04 юни 2012 в 14:59 2084 0

Паркирането в София може и да не поскъпне от септември. Снимка: БГНЕС
Паркирането в София може и да не поскъпне от септември. Снимка: БГНЕС
Новата наредба на Столична община, която въвежда по-скъпо паркиране от 1 септември, ще бъде обжалвана в съда. Дело в административния съд на София ще бъде заведено от гражданско движение ДНЕС. Според тях новата наредба, която общината подготвя 3 години, противоречи на редица закони. С новата наредба в София се въвеждат два вида зони за платено паркиране - синя и зелена. Синята зона ще обхваща историческият център на София, а зелената - ринг около него. В първата цената за паркиране на час ще е 2 лв., а в другата - 1 лв. за час. Увеличават се и часовете, в които ще се плаща за паркиране в централните от 8 ч. до 19 ч. (сега е от 8.30 ч. до 18.30 ч.). Въвежда се абонамент за живеещите в центъра, за да могат да си паркират около домовете. След доста дискусии и спорове по комисии общинските съветници се спряха на цена на абонамента от 150 лв. годишно за живеещите в синя зона и 100 лв. - за зелена зона. Абонамента за втори автомобил в едно семейство е доста солен - съответно 450 лв. и 300 лв. годишно. "Искаме да ограничим паркирането по улиците в центъра, а не да го поощряваме", обясни при окончателното приемане на наредбата шефът на общинската транспортна комисия Радослав Тошев (ГЕРБ). От сдружение ДНЕС смятат, че новите правила на паркиране в София представляват беззаконие и рекет, както и че съдържат редица дискриминационни текстове Те твърдят, че наредбата на Столичната община нарушава Конституцията, защото се въвежда дискриминация по местоживеене и по настоящ адрес. Освен това там е записано, че „при недостиг на паркоместа, право на преференциално паркиране с винетни стикери имат първите заели паркоместата, а всички останали паркират по общия ред". Според неправителствената организация по този начин общината фактически признава, че не възнамерява да предоставя услуга, за която изисква годишна такса. Оттам твърдят още, че е недопустимо е размерът на местните такси да се използва като бариера за използване на услугата. Чрез опцията „служебен абонамент" пък се нарушава Закона за общинската собственост, тъй като публични площи се отдават под наем без конкурс или търг. Общинският съветник Вили Лилков (ДСБ) пък напомни скоро, че Столичният общински съвет (СОС) никога не е взимал решение да има "служебен абонамент" и затова той е незаконен. Последните промени в наредбата за паркирането на СОС бяха отменени от Върховния административен съд именно заради годишния абонамент за живеещите в центъра, който не беше разрешен, съгласно Закона за движение по пътищата. С промени в закона от 2010 г. вече може да се въведе такъв абонамент.  
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите