
Ясно трябва да се осъзнае, че Европейското железопътно право трябва да се прилага в България без никакви компромиси.
Само пълното отварянето на пазара за железопътен превоз на пътници може да окаже положително въздействие върху функционирането на европейската и българска железница – и трябва да е ясно, че между двете не трябва да има никаква разлика.
На много места в Европа, отворения пазар и конкуренцията вече подобриха на качеството на услугите и ефективността на обществените разходи. Разбира се останаха и места, където има значителна съпротива от националните правителства.
Ние не може и не трябва да си позволяваме компромиси. Само пълното и безкомпромисно прилагане на правото може да излекува болната ни система. Няма съмнение, че единствено конкурентната среда може да бъде локомотива на БДЖ към развитие.
Видяхме до какво състояние стигна БДЖ заради липсата на контрол от държавния регулатор и ограниченото прилагане на европейските права на пътниците. Вече едва ли има някой, който да вярва, че БДЖ без необходимото побутване от страна на реалната конкуренция, ще станат точна и чиста компания с качествени услуги.
БДЖ не могат да се издърпат сами за косите и защо да го правят, щом "и да не работим, парите ги има", както каза новият директор Никола Василев. От друга страна, като граждани ежедневно наблюдаваме как властта в България определя измерими, прозрачни и проверими изисквания и как после не се следи спазването им.
Така че конкурентният пазар остава единствения ни шанс за по-качествен железопътен транспорт.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
опетков
МВнР: Разрешено е прелитане на самолета Сергей Лавров след искане от РСМ
Козин Човков
Мъжът със скаричката в Енергото: Не смятам, че съм прекалил
Люгер Химарс
Глиги окончателно се върна от Украйна: Бих се, за да не станат Варна и Бургас като Донецк и Луганск
Джендо Джедев
Ким Чен-ун разполагал със снимки на Белия дом и Пентагона
Пенчо
Най-старите коли аут от идеалния център на София от петък