OffNews.bg

Прочети и предай нататък

Концепцията „прочети и предай нататък“ е в основата на кампания за превенция на рака на гърдата на Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания (АПОЗ).

В основата на кампанията е книгата на Рей Клуун „Отива една жена при лекаря“, която може да бъде поръчана безплатно на страницата „Отива една жена при лекаря“ във Facebook.

Първата страница на изданието дава пълна информация за проекта за превенция на рака на гърдата. Целта е всеки, който поръча книга, да регистрира кода, отпечатан на първата странница, във Facebook. След като прочете книгата на Клуун пък, получателят трябва да я даде на свой близък или приятел.

Така всеки, прочел книгата, регистрира кода и пътят на изданието може да бъде проследен до всеки следващ негов получател, обясняват от асоциацията. Идеята е хората, до които е достигнала книгата, да се поинтересуват от здравето си и да си запишат час при мамолог, след което могат да ни съобщят за това, като го отбележат на страницата в социалната мрежа. Така всяко копие на „Отива една жена при лекаря си“ ще се превърне във верига на живота. Наричаме проекта хуманен експеримент, защото вярваме, че може да донесе живот на много жени в България, допълват от АПОЗ.

Много жени са наясно с това, че ракът на гърдата е напълно лечим, ако се открие навреме, и затова превенцията е важна. Въпреки това обаче не ходят редовно на профилактичен преглед, защото вярват, че няма да се случи точно на тях.

До този момент поръчаните през Facebook книги са 1150, а 810 души са регистрирали кодовете на копията си, за да бъде проследен техният път. Според анкетата на страницата „Отива една жена при лекаря“ 230 жени са отишли на профилактичен преглед за рак на гърдата, след като са прочели книгата на Рей Клуун.

Както в книгата, така и на страницата във Facebook могат да бъдат намерени контактите на кабинети за профилактика на рак на гърдата, препоръчани от Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания.

Авторът на „Отива една жена при лекаря“ Рей Клуун е специалист по маркетинг, докато съпругата му се разболява и умира от рак на гърдата. Стилът на книгата е директен и прям, а историята е тъжна, смешна и болезнена.

Романът е издаден в над 20 страни и вече се превърна в бестселър в Холандия. Авторът е дарил безвъзмездно правата на книгата за тиража на кампанията „Отива една жена при лекаря“ в България.